Zapovjednik 93. krila HRZ-a o istrazi pada aviona: Nema crne kutije. Postoji uređaj koji bilježi određene parametre

MORH

Ostaci aviona ZLIN evidencijske oznake 403 dopremljeni su u petak, u poslijepodnevnim satima u vojarnu “Pukovnik Mirko Vukušić“ u Zemuniku.

U padu zrakoplova u zaleđu Zadra, poginuli su poručnik Luka Jagatić i natporučnik Marko Novković. Obojici su naprasno prekinuti letački snovi. Poručnik Jagatić upisao je samostalni let prije samo deset dana. A natporučnik Novković bio je najmlađi pilot akro skupine ‘Krila Oluje’.

Od kraja siječnja čekaju se i odgovori na pitanja zašto se u more kraj Šibenika, srušio helikopter Kiowa. Samo u ovoj godini Hrvatsko ratno zrakoplovstvo ostalo je bez četvorice pilota.

Osnovana dva povjerenstva

Kako se doznaje, osnovana su dva povjerenstva koja će ispitati sve detalje nesreće. Olupina zrakoplova sad je u Zemuniku. I čeka daljnje vještačenje.



Gost Dnevnika Nove TV, brigadir Željko Ninić, zapovjednik 93. krila HRZ-a u Zemuniku uputio je iskrenu sućut obiteljima poginulih i pripadnicima postrojbe.

“Izgubili smo dva vrijedna dragulja i bisera pilotske profesije. Istraga je tek započela, jučer je formirano povjerenstvo, danas su radili na ostacima. Ostaci zrakoplova odvezeni su u hangar u našoj vojarni”, kazao je i dodao kako se radi o složenom procesu.

“Tu je jako puno elemenata i aspekata nastanka događaja, stoga prejudiciranje i predviđanje datuma je vrlo nezahvalno. Svima nama je vrlo važno da se dođe do prave istine”, istaknuo je Ninić.

Složeni vojni strojevi s puno sustava

O istrazi o padu helikoptera Kiowa kod Šibenika kaže kako je to pitanje trebalo biti upućeno glavnom istražitelju i nadležnom državnom odvjetništvu.

“To je složen vojni stroj strane proizvodnje s puno sustava, podsustava i elemenata mogućih uzroka. Ljudi rade naporno svoj posao, svaka riječ se važe i svaki mogući uzrok se utvrđuje kako bi se doznalo što se dogodilo”, kazao je Ninić.

Školski zrakoplov u kojem su poginula dvojica pilota nema crnu kutiju. “Uređaj se zove AMU, a bilježi parametar sile opterećenja na konstrukciju samog aviona u kontekstu leta. Ne bilježi parametre motora ni letne parametre”, kazao je i dodao kako nema informacije o tome u kakvom je stanju taj uređaj.

Letovi na avionima ZLIN do daljnjega obustavljeni

Letovi na zrakoplovima vrste ZLIN su na zemlji i letenje na njima je do daljnjega obustavljeno dok se ne vidi izvješće istražnog povjerenstva i dok nadređeno zapovjedništvo “ne da zeleno svjetlo” da se na njima mogu napraviti daljnji pregledi kako bi ih se pustilo u zrak.

Kaže da je uloga zapovjednika složen posao. “Uloga zapovjednika nije nikad laka. Mogu zahvaliti svojim suradnicima i nadređenom zapovjedništvu što mi je povjerilo u ovoj situaciji preuzmem dužnost zapovjednika ove najvećepostrojbe u sastavu ratnog zrakoplovstva”, kazao je.

Ninić dodaje da je uvijek uz sebe dobro imati psihološku pomoć. “Ona je usmjerenja na obitelji, mlade kadete, a da su izloženi stresu i svi ostali djelatnici. Psiholozi su jako vrijedan resurs, pomažu nam i mogu im se samo zahvaliti”, istaknuo je Ninić.

Ostavku ministra obrane Damira Krstičevića nije htio komentirati, piše Dnevnik Nove TV.

Komentari