Zaisićenost odlikašima u hrvatskim školama

Pixabay

Već godinama govorimo o poplavi odlikaša u našim školama, ali i o tome da ta slika – nije realna. Priznaju to i učitelji, ali se pritom i žale da ne prestaju pritisci brojnih roditelja koji, kao ocjenu za svoje dijete – ne priznaju ništa osim petice.

Zanimljiv je prosjek općeg uspjeha naših učenika tijekom godina u osnovnim i srednjim školama. Prije sedam godina u osnovnim je bio 4,34 – prošle i ove godine 4,54 odnosno 4,50, u srednjim školama s 3,60 skočio je na 4. Odlikaša je lani u osnovnim školama bilo čak 64 posto, od toga je čak njih 30 posto imalo svih osam godina sve petice iz svih predmeta, javlja HRT.

“Ja sam razredna nastava. Prvi razred ove godine imala sam žalbe roditelja na ocjene koje nisu bile 5, a imali smo i nekoliko razrednih ispita u razrednoj nastavi zbog inzistiranja roditelja da djeca odgovaraju za peticu”, rekla je Nikolina Matovina Hajduk, učiteljica u OŠ Pavleka Miškine, Zagreb.

“Ako imamo prosječnu ocjenu 4,5 onda ne samo da nije popularno dati jedinicu, nego nije popularno dati niti dvojku, trojku, a niti četvorku”, kaže Željko Stipić, Sindikat Preporod.



“Ne bježimo od toga da smo i mi popuštali, posebice kada znamo kakve su posljednje dvije godine bile, ali ovo je sada prilika da uvedemo ono što već dugo želimo, a to je mala matura gdje ćemo dobiti u prvom planu znanje učenika, a ne ocjena 5 koju svi žele jako, ističe, te dodaje da su sve te silne petice, često nerealne, crveni alarm u našem školstvu. A sve to poslije itekako dođe na naplatu, kaže Dejan Nemčić.

“Obzirom da u 8 razredu ima preko 70 posto odlikaša i onih sa 5,0, a poslije samo oko 10 posto učenika na maturi uspije napisati za 5. To pokazuje da će se naš obrazovni sustav raspuknuti po pitanju vrednovanja”, kaže Matovina Hajduk.

Možda mislimo da time radimo uslugu našim učenicima, ali stvarnost nas uvijek demantira. Jer ove dvije godine za to krivimo online nastavu, prijašnjih godina krivili smo štrajk prosvjetara, jedne godine bila je kriva vrućina, pa previše snijega itd. Ako se u školstvu napokon nešto sustavno ne riješi vezano za vrednovanje – sve će ostati isto, a ovo će biti samo jedan u nizu priloga koji upozorava na ovaj problem.

Komentari