Uskoro konačno kreće obnova derutnog riječkog kolodvora

ilustracija

Obnova riječkog željezničkog kolodvora započet će početkom iduće godine, potvrdili su vodeći ljudi HŽ Infrastrukture nedavno u Karlovcu, prilikom potpisivanja ugovora za financiranje 2,7 milijardi kuna vrijedne rekonstrukcije i dogradnje željezničke pruge između Hrvatskog Leskovca i Karlovca, čime je pokrenut projekt izgradnje suvremene, dvotračne željezničke pruge od Zagreba prema Rijeci.

Obnova će, bude li sve s natječajem prošlo bez većih zastoja, trebala započeti u prvom kvartalu iduće godine, kada se očekuje i potpisivanje ugovora s izvođačem radova, no radovi će trajati znatno dulje nego riječka “vladavina” europskom kulturom, tako da će posjetitelje EPK, osim gradilišta u Krešimirovoj ulici u neposrednoj bilizini kolodvora, dočekati i gradilište na samom kolodvoru. No, bolje ikad, nego nikad.

Spas u zadnji čas

U ovom trenutku u tijeku je izgradnja dvokolosiječne pruge na potezu od Dugog Sela prema Križevcima, u vrijednosti od gotovo 200 milijuna eura, a napokon je, nakon popriličnog kašnjenja, krenuo i projekt izgradnje dvokolosiječne pruge od Križevaca, preko Koprivnice, do granice s Mađarskom, vrijedan 297 milijuna eura. Sve tri dionice s 85 posto sredstava sufinancira Europska unija, iz operativnog programa Konkurentnost i kohezija, s tim da je zbog kašnjenja s pripremama sufinanciranje dionice od Križevaca do granice s Mađarskom u jednom trenutku bilo postalo upitno, no projekt je “spašen” praktički u zadnji čas.

Time je financijski u potpunosti pokriven dio buduće pruge Rijeka – mađarska granica, na potezu od Zagreba prema sjeveru. Potpisivanjem ugovora za financiranje 44 kilometra duge dionice Hrvatski Leskovac – Karlovac započela je i realizacija dijela projekta od Zagreba prema Rijeci, iako još preostaje najzahtjevniji dio, takozvana nizinska pruga kroz Gorski kotar, točnije između Karlovca i Rijeke, čija se vrijednost procjenjuje na više od 1,7 milijardi eura.



Drugi prioriteti

U sadašnjem stanju, kolodvor služi više kao gnjezdilište za golubove, okupljalište beskućnika, a mogao bi poslužiti i kao scena za snimanje kakvog filma apokalipse, sve prije nego ugodno, sigurno i sadržajima ispunjeno mjesto na kojemu će putnik dočekati svoj vlak ili sići s njega. Takva slika napokon će, čini se, biti promijenjena, a kolodvor dobiti izgled kakav Rijeka, Riječani i njihovi gosti zaslužuju. Doduše, ne tijekom iduće godine, kada će Rijeka biti prijestolnica kulture Starog kontinenta što je, barem tako tvrde u HŽ Infrastrukturi, bila prvobitna namjena.

Još prije tri mjeseca je član uprave HŽ Infrastrukture Nikola Ljuban u Rijeci “priznao” kako su prioriteti bili drugi, te kako nije bilo sredstava za obnovu kolodvorske zgrade, iako je naglasio da je izrada projektne dokumentacije započela još 2015. godine te je obnova trebala biti gotova do 2020., ali se projektiranje »oteglo zbog toga što je zgrada pod spomeničkom zaštitom«. Valja podsjetiti da je u dva navrata bio raspisan i natječaj za obnovu kolodvora, ali su ponude znatno premašivale procijenjenu vrijednost, koja je sada korigirana na 22 milijuna kuna.

U Rijeci su, inače, u tijeku dva velika željeznička projekta, oba na kolodvorima uz lučke, točnije kontejnerske terminale, onaj na Brajdici, gdje je već odrađeno više od polovice svih radova koji uključuju rekonstrukciju postojećih i izgradnju novih kolosijeka, uz proširenje izvlačnog tunela Sušak te uz budući kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali, gdje se također rekonstruira i dograđuje željeznička mreža. Ukupna je vrijednost ova dva projekta oko 67 milijuna eura, od čega najveći dio sufinancira Europska unija, piše Novi list.

Komentari