TEŠKI UVJETI Sindikat hrvatskih učitelja uputio pet zahtjeva: ‘Nema uvjeta za rad ni učenje, a nekolicina od onih koji mogu biti u svojim domovima nemaju ni dimnjaka ni grijanja’

Petrinja Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Sindikat hrvatskih učitelja uputio je institucijama pet zahtjeva vezano uz početak drugog polugodišta sukladno zahtjevima koje su zaprimili s terena, među kojima je i odgoda početka nastave u Sisačko-moslavačkoj županiji. 

Smatraju da bi nastavu za učenike iz Sisačko-moslavačke županije trebalo odgoditi minimalno dva do četiri tjedna. Dodaju kako su razgovarali sa zaposlenicima i roditeljima iz tog područja.

“Mnogi od njih volontiraju, rade na obnovi svojih i tuđih domova. Dolazi još hladnije vrijeme, tlo se još uvijek trese, nema uvjeta za rad ni učenje, a nekolicina od onih koji mogu biti u svojim domovima nemaju ni dimnjaka ni grijanja”, ističu u priopćenju.

Obzirom na Uputu Ministarstva znanosti i obrazovanja od 18. prosinca kojom se radnicima omogućava korištenje godišnjeg odmora i dr. u razdoblju od 24. prosinca do 15. siječnja radi smanjenja zaraze korona virusom te naknadnu Odluku Vlade RH kojom se omogućava 10 dana plaćenog dopusta za obnovu neovisno o kolektivnim ugovorima radi otklanjanja posljedica potresa, “na ovaj način to ostaje mrtvo slovo na papiru jer mnogi žele taj dopust koristiti od 18. siječnja za nužne sanacije, oporavak od potresa i pripremu rada s učenicima”, naglašavaju.



Dalje navode kako se mnogi učenici nalaze se u kontejnerima, nemaju struju i treba im još vremena za psihički oporavak od traume te nisu spremni za provedbu uobičajenog godišnjeg plana i programa, potrebna je psihološka pomoć i prilagodba nastave njihovoj specifičnoj situaciji.

“Ne postoji modul za primjerenu nastavu u ovim uvjetima – samo žele još malo vremena za prilagodbu te mole resorno ministarstvo da uvaži i njihovo mišljenje i to ne samo na temelju suhoparnog upitnika gdje se tko nalazi i ima li struje, a koji ne uvažava psihosocijalno stanje ni potrebe s terena”.

Tvrde kako je ravnateljima nemoguće organizirati rad i nastavu zbog svega navedenog, a kako su dobili informacije s terena, od subote se nazivaju ravnatelji da pripreme sve za online nastavu.

Oni učenici koji su s roditeljima napustili Sisačko-moslavačku županiju, nalaze se ili kod rodbine ili u privremenom smještaju diljem Hrvatske. “Nitko iz resornog ministarstva nije u online upitniku postavio pitanje što roditelji i zaposlenici škola Sisačko-moslavačke županije smatraju potrebnim u ovim trenucima”.

Također nije jasno hoće li učenici krenuti na nastavu prema modelu sukladno kojem se radi u županiji u kojoj se nalaze na privremenom smještaju (što bi značilo i odlazak na nastavu u novom okruženju s novim učiteljima, a koja nije prilagođena njihovim trenutnim potrebama) ili bi trebali biti na online nastavi sa svojim učiteljima i profesorima iz Sisačko-moslavačke županije kojih trenutno nema dovoljno, a većina njih nema nikakve uvjete da se online nastava uopće održi.

“Također, informirani smo s terena da će uskoro po pitanju odgode online nastave na tom području krenuti peticija”.

Peticija zagrebačkih roditelja

Drugi zahtjev je peticija zagrebačkih roditelja kojom se traži da se njihovoj djeci uoči početka nastave omoguće sigurni prolazi do škola te uklanjanje opasnih dijelova zgrada na svim prilaznim putovima do škola Zagreba, a i šire te u drugim županijama pogođenima potresom te tražimo što žurniju reakciju nadležnih tijela.

“Ukoliko se u gradu Zagrebu inzistira na početku škole u A modelu, tražimo da se zaposlenici i roditelji pisanim putem informiraju o stanju zgrada u koje će učenici ulaziti 18. siječnja, i to prije početka nastave, i uz dodatnu informaciju o tome koji stupanj potresa može podnijeti pojedina odgojno-obrazovna ustanova”, poručuju.

Zatim traže provođenje vježbi za evakuaciju i ažuriranje protokola spašavanja i u drugim županijama koje su pogođene potresom te drugih županija u kojima su moguća jača podrhtavanja tla “jer je prevencija u Republici Hrvatskoj i dalje nikakva te organizacija redovnih programa vježbi za evakuaciju i psihološke pomoći učenicima”, zaključuju.

Zadnji zahtjev je što žurniji odgovor resornog ministra na zahtjev ponovno postavljen na sastanku 29. prosinca prošle godine o uvrštavanju zaposlenika ustanova za odgoj i obrazovanje u prioritetne skupine za cijepljenje protiv COVID-19, odnosno da se onima koji to žele isto omogući što prije.

Komentari