Tabak o nabavi aviona: Rokovi su dobri jer se kod nas se ništa ne radi planski prije nego vrag pokuca

Twitter

Analitičar portala Obris i član saborskog Odbora za obranu, Igor Tabak, gostovao je u Novom danu na N1 televiziji i komentirao nabavu borbenih zrakoplova.

Upitan je li sigurno da će Hrvatska ići u nabavu borbenih zrakoplova, Tabak je rekao da je u Hrvatskoj posebno na vojnim pitanjima jako malo stvari sigurno ili jasno.

“Te nabave se već duže vremena ne rade na transparentan način, transparentnost u obrani pada, a cijeli postupak u nabavi borbenih aviona posebno je karakteriziran činjenicom da su rokovi nejasni i o odgodi se sasvim slučajno čuje u odgovoru na novinarsko pitanje bez obzira što se radi o poslu koji je težak kao četiri Pelješka mosta”, rekao je Tabak.

Nabava borbenih zrakoplova teška je odluka, a u Hrvatskoj su ulaganja u obranu zadnjih više desetaka godina vrlo slaba, objasnio je Tabak, dodavši da su MiG-ovi koje trenutno imamo pred umirovljenjem.



“Kraj 2023. ili 2024. je rok kad se mašine počinju umirovljivati i onda ostajemo bez aktualnog rješenja za pitanje nadzora zračnog prostora, a to je onda ono što će opet nekoga pritjerati na rub stola i natjerati da stvarno dođe do odluke. Budući da je odluka ne samo skupa, nego i komplicirana, nije je dobro donositi u zadnjem momentu. Postupak je dugotrajan, Hrvatska nema iskustvo u takvim nabavama i to se jako dobro vidi i preklani i lani i ove godine i te sve stvari utječu na rokove. Sklapanje odabira, sklapanje ugovora, početak obuke pilota, početno preuzimanje tih aviona, to sve traje i tek treba vidjeti koliko je Hrvatska sposobna za takav tehnološki skok za ljude koji rade u zrakoplovstvu i koji su naviknuti na ruski model koncepcijski, a onda treba skočiti na nešto puno, puno modernije, jer sve ove ponude su beskrajno modernije od onoga što danas koristimo”, rekao je Tabak.

“Ako se odabere ili krene u kupovinu ne bi bilo čudno da se sklopi kratkoročni prijelazni dogovor s državom od koje kupujemo avion, da nam pomogne premostiti taj period. To nije toliki problem, koliko je presjeći, donijeti odluku i preuzeti u službu novi avion, koji god on bio. To je kompleksan set koraka koji su važni sami za sebe i ovakvi su postavljeni rokovi, kao postupni izlazak MiG-ova iz službe, dobri, jer se kod nas ništa ne radi planski prije nego što vrag pokuca na vrata”, rekao je Tabak.

MiG-ova Hrvatska ima dovoljno za čuvanje zračnog prostora, dodao je Tabak.

Način na koji se posluje u nabavi, u svjetskim razmjerima gleda se i kao to koliko je pojedina država ozbiljna svom funkcioniranju, objasnio je, prenosi N1.

Komentari