Smartphone će dominirati i u novom desetljeću

Smartphone će i u novom desetljeću ostati dominantan potrošački uređaj, a dolazak nove, pete generacije mobilnih mreža 5G ne jamči porast nadogradnje ni kupnje novih uređaja u svijetu, osim u Kini i Južnoj Koreji, pokazuje istraživanje svjetskog udruženja GSMA.

Te je rezultate GSMA objavio u srijedu na najvećem svjetskom sajmu potrošačke elektronike CES-u koji se ovog tjedna iznova održava u Las Vegasu (SAD), uz napomenu da se temelje na istraživanju GSMA Intelligence za 2019. i odgovorima više od 38 tisuća ispitanika-korisnika mobilnih mreža na 36 ključnih svjetskih tržišta.

GSMA je najveće svjetsko udruženje u mobilnoj industriji koje zastupa interese više od 700 mobilnih operatera diljem svijeta s gotovo 400 tvrtki u širem mobilnom ekosustavu.

“Istraživanje GSMA o budućnosti uređaja pruža bogat uvid u trendove usvajanja potrošačke tehnologije tijekom idućih godina novog desetljeća, uključujući i trendove za pametne telefone, zvučnike, nosive uređaje i druge kategorije u nastajanju. Ekosustav uređaja bit će presudan u oblikovanju ‘putanje’ usvajanja 5G, ali je pogrešno vjerovati da će potrošači na svakom tržištu gledati nadogradnje 5G na isti način”, procjenjuje Petera Jaricha, šefa GSMA Intelligencea.



To se temelji uz ostalo i na trendovima koji su se pokazali u istraživanju, među kojima je primjerice i to da su pametni telefoni u vlasništvu odraslih u većini zemalja svijeta s visokim i srednjim dohotkom 85 do 95 %, ali da ipak samo 30 do 40 % ispitanika na značajnijim tržištima, poput SAD-a, Europe i Australije kažu da će dolazak 5G vjerojatno rezultirati nadogradnjom pametnog telefona u kratkom roku.

Za razliku od tih tržišta, korisnici iz Kine i Južne Koreje najavili su da će te nadogradnje brzo usvojiti, pogotovo u Kini, čijih je gotovo 50 posto potrošača reklo i da će kupiti 5G telefone čim postanu dostupni.

Izazovi nosive tehnologije te novi pametni uređaji

Osim pametnim telefonima istraživanje GSMA se bavilo i drugim “pametnim uređajima”, za domove i tzv. nosive tehnologije. Popularnost raste kod  pametnih zvučnika.

“Pametni zvučnici su postali kao neko središnje mjesto u kući, ali i ključni za širi razvoj umjetne inteligencije, s čijim se izazovima suočavaju i veliki poput Amazona i Googlea, nastojeći da kupci nadiđu osnovne funkcionalnosti na višim vrijednostima”, kažu iz GSMA.

Uz zvučnike, porasle su i stope korištenja tzv. nosive tehnologije, prije svega fitness i pametnih satova, koje sada posjeduje 21 odnosno 10 % odraslih u svijetu.

“‘Milenijalci’ pokazuju najveće stope vlasništva nad tim uređajima, jer su tehnološki pametniji od starijih generacija, koje pak jako slabo koriste zdravstvene pametne uređaje koji bi im mogli pomoći u svakodnevnom životu. To su propuštene prilike za tehnološke kompanije, pa i vlade u svijetu, jer bi se takvim uređajima lakše moglo daljinski nadgledati čitav niz uvjeta koje prate starije ljude, uz istodobno smanjenje volumena osobnih savjetovanja i ‘naprezanja’ u ionako opterećenim nacionalnim zdravstvenim sustavima”, zaključuju iz GSMA-a.

Komentari