Školi za medicinske sestre u Zagrebu nagrada za inovativno poučavanje

Agencija za mobilnost i programe Europske unije obavijestila nas je o tome koje su hrvatske ustanove dobile Europsku nagradu za inovativno poučavanje u sklopu programa Erasmus+ . Dobitnici te nagrade su Dječji vrtić Matije Gupca u Zagrebu, vukovarska Osnovna škola Josipa Matoša, Gimnazija Dr. Ivana Kranjčeva u Đurđevcu i zagrebačka Škola za medicinske sestre u Vrapču. Ekipa emisije “Dobro jutro, Hrvatska” posjetila je upravo medicinsku školu u Vrapču.

Škola za medicinske sestre Vrapče u Zagrebu dobila je nekoliko nagrada za projekt Suvremeno zbrinjavanje kroničnih rana, a najvažnija im je europska nagrada za inovativno poučavanje.

– U projektima sam prepoznala veliku dodanu vrijednost za naše strukovno obrazovanje i odgoj, osposobljavanje naših učenika. Zamisao projekta bila je stvoriti priručnik, odnosno udžbenik za predmet koji do tada nije postojao, rekla je voditeljica projekta “Suvremeno zbrinjavanje kroničnih rana” u Školi za medicinske sestre Vrapče Latinka Križnik.

– Općenito je problem u medicinskim programima koji su u postupku reforme od 2009. nedostatak udžbenika, istaknula je koordinatorica u Školi za medicinske sestre Vrapče Ira Beck.



– U sve četiri zemlje, naši partneri su nas animirali da mi taj projekt osmislimo i vodimo, dodala je.

– Partnere smo dobili iz Turske, Slovenije i Njemačke. To su bile medicinske škole iz Turske i Slovenije i Dom umirovljenika iz Njemačke. U samu izradu priručnika bili su uključeni strukovni nastavnici iz naše škole, turske škole i medicinske škole iz Ljubljane, rekla je Marinela Labaš koordinatorica iz Škole za medicinske sestre Vrapče.

Najprije su strukovni nastavnici zemalja partnera istražili koliko je dostupna literatura za učenje o ranama. Kontaktirali su i bolnice u svojim zemljama.

– Objasnili su s kakvim se problemima susreću u radu s pacijentima koji imaju neke od tih bolesti, kronične rane, što bi njima trebalo. pokazalo se da ima jako puno pitanja i da treba negdje sumirati odgovore, rekla je Ira Beck.

Učenici hrvatske škole i učenici iz Slovenije o zbrinjavanju rana učili su u bolnici u turskom gradu Merzifonu.

– I onda su to ondje i praktično radili. Već stvaranjem ovog priručnika dosta su toga naučili. Novi način rada, nove materijale upotrebljavati. Naši učenici ostavili su dobar dojam i razgrabljen je priručnik i u fizičkom obliku u sve četiri zemlje, a evo koristi se i digitalni, istaknula je Ira Beck.

Projekt je pripreman šest mjeseci, a provodio se godinu i pol. Nastao je priručnik dostupan učenicima medicinskih škola diljem Europe.

– Priručnik je nastao je na 5 jezika. Stavljeni su filmovi, stavljene su radionice, kvizovi, istaknula je Latinka Križnik.

Cijeli je projekt financiran iz europskog programa Erasmus +.

– Učenici imaju priliku vidjeti što se radi u drugim sredinama i to primijeniti ovdje kod nas, istaknula je Mirjana Kozina, nastavnica strukovnih predmeta u Školi za medicinske sestre Vrapče.

Za sve te projekte Škola za mediciske sestre Vrapče dobila je oko četiri milijuna kuna iz Erasmus+ programa. Nagrada doprinosi isticanju vrijednosti europske suradnje u području odgoja i obrazovanja te uspostavi europskog prostora obrazovanja.

Komentari