Skoko: Moramo poraditi na pričanju dobrih priča o Hrvatskoj, a nemamo instituciju koja bi to radila

Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

Sveučilišni profesor sa Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu Božo Skoko, govorio je o brendiranju države.

“Hrvatska u očima drugih je percipirana kao turistička destinacija, prije svega. Ako uzmemo niz istraživanja, dominantna je ljepota, prirodne karakteristrike, međutim o drugim segmentima, ako izuzmemo sport, premalo se zna. Zna se da je Hrvatska lijepa, ima razvijen turizam, da smo dobri u nogometu i drugim sportovima ali ne zna se za naše proizvode, brendove, gospodarstvo, način života, gastronomiju, kulturu…”, rekao je Skoko u emisiji N1 Novi dan.

Ističe da se turist može otići bilo gdje zbog čega se države moraju natjecati za njegovu pažnju.

Danas su sve države izložene konkurentski pa se države moraju natjecati za tu pozornost. Turist može otići bilo gdje. Ista je stvar s ulaganjima i plasiranjima na tržištu. To nije više dodatna vrijednost jer ako vi ne ispričate priču o sebi, ispričat će ju netko drugi a taj netko ne mora biti dobronamjeran, dodao je.



Važnost jedinstvene strategije brendiranja

“Hrvatska turistička zajednica je jedina organizirana promocija Hrvatske od ‘93-će godine. Prije toga imali smo kaosa i nesuglasja. Primjerice, skandinavske zemlje imaju drugu logiku. Švedski institut je mozak koji govori po čemu bi Švedska trebala biti poznata pa se to onda spušta na niže razine. Hrvatska je fenomen po tome što nas je tako malo a imamo puno sporstkih talenata. Sport je dobra odrednica i daje pozitivnu percepciju svijetu. Moramo napraviti iskorak. Imamo u kreativnoj industriji talentiranih ljudi, imamo Matu Rimca, treba pričati priču o inovativnim ljudima”, rekao je Skoko pa dodao:

“Moramo poraditi na pričanju dobrih priča o Hrvatskoj, a nemamo instituciju koja bi to radila. Nema suglasja niti jedinstvene strategije.”

Dalmaciju premalo promoviramo kao jedinstvenu

Istra je učila od svojih susjeda i počela se na vrijeme brendiratii kao regija. Konkretno, u Rovinju imamo spregu privatnog i javnog partnerstva. Postoji vizija razvoja i privatne ulagače koji slijede taj razvoj. U Dalmaciji nemamo izrađenu percepciju regije. Slično je i sa Slavonijom. Dalmacija je stari brend ali ga premalo promoviramo kao jedinstvenu regiju, smatra Skoko.

Ističe kako je ključ brendiranja racio, ali da veliku ulogu igra i emocija.

“Ključ brendiranja i turizma je racio ali i emocija. Nema brenda bez emocije. Glasnogovrnik svoje zemlje je svaki stanovnik. Istraživanje US newsa pokazalo je da je Hrvatska tolerantna i gostoljubiva. Dakle, kada je riječ o tome, pojedinci ne narušavaju tu sliku”, istaknuo je.

Komentari