Selak poručuje ministru: Dajte mi MIG i ja ću letjeti noću; Iz HRZ-a odgovaraju: Avioni za to nisu tehnički ispravni!

Brigadir Ivan Selak. Photo: Boris Scitar/PIXSELL

”Avion L17 je jednomotorni lovac presretač, opremljen je instrumentalnom elektronskom opremom koja osigurava letenje danju i noću, u složenim meteorološkim uvjetima. Sveto pismo aviona MIG-21 u kojem piše kako se leti noću i kako se priprema kabina i kako se priprema za vožnju noću”.

Umirovljeni vojni pilot bivši vojni pilot Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Ivan Selak ne može se načuditi izjavi ministra obrane koji je u nedjelju za RTL izjavio da MIG-ovi ne lete noću.

”I sada imate s ovim avionima koji su druge generacije i nemaju, recimo, mogućnost noćnih letova, imamo već taj problem”, kazao je Mario Banožić (HDZ), ministar obrane.

”Što da ja sad kažem da predložim ministru, nije ovo sad obračun s ministrom, njega mi je iskreno žao. Da predložim ovoj ekipi, četiri godine nisam letio u tom avionu, nisam bahat, nek odrede dan u tjednu da napravim dva leta dnevno, nakon toga ću im napraviti dva leta noću…”, poručuje Selak.



Jer ne bi mu to bio prvi put, stotine sati u zraku proveo je i danju i noću. Jedna takva vježba objavljena je i u službenom glasilu vojske još 2009. godine. Tada se dogodio famozni let Pula Zagreb na kojemu je bio instruktor. Kaže, od 2009. do danas, avioni se mjenjali nisu.

”Sve su to (od 2009.) isti avioni s kraja ’70-ih godina prošlog stoljeća, ništa se na tim avionima nije promijenilo osim što su došli do kraja svog životnog vijeka. S obzirom da se sada nalaze pri kraju, jasno je da se u te avione mora ulagati”, kaže Selak.

Zanimljivo je napomenuti da Selak poručuje kako je i nakon remonta 2016. trebala krenuti noćna obuka, ali do nje nikada nije došlo.

A da je ministrova izjava u najmanju ruku čudna, komentirao je i vojni analitičar Igor Tabak. Kaže, ako itko zna leti li MIG noću, zna Ivan Selak.

”Ne mogu si objasniti stavove ministarstva koje zadnje vrijeme sve češće dolazi u sukobe s vrhovnim zapovjednikom, sa saborskim Odborom za obranu pa i medijima. To je neuobičajena praksa za koju smatram da nije dobra”, kaže Igor Tabak, vojni analitičar portala OBRIS.

Odgovor smo tražili i od ministra Banožića i nismo ga dobili, već nas je uputio na zapovjednika ratnog zrakoplovstva.

”Ako stvari promatramo u kontekstu 21. stoljeća i činjenice da je naše zrakoplovstvo i zemlja punopravna članica NATO saveza, da prema kodifikaciji u NATO savezu MIG-21 ima ograničene sposobnosti”, kaže Michael Križanec, zapovjednik Hrvatskog zrakoplovstva i protuzračne obrane.

I onda se došlo do pravog odgovora, MIG kao takav može letjeti noću, može i obavljati borbene zadaće, ali pod uvjetom da ga se održava.

”Republika Hrvatska nije prošla kroz ekstenzivan proces modernizacije MIG-ova-21 i iz tog razloga jednostavno nema te sposobnosti”, dodaje Križanec.

I neće ih ni imati, odluka o neulaganju bila je zbog nabave novih borbenih aviona, a svi znamo kako je ta priča završila. Pa dok ne dobijemo novu eskadrilu, hrvatski MIG-ovi jednom su nogom već umirovljeni, pišu Vijesti.hr.

Komentari