PROBLEMI NA GRADILIŠTU PELJEŠKOG MOSTA Dio pilota mora se otkloniti eksplozivom

Na gradilištu Pelješkog mosta izvođači su naišli na neočekivan problem. Jedan od pilota zapeo je u tvrdoj vapnenačkoj stijeni, koja se morala minirati.

“Ovdje se radi o dosta složenom i opasnom poslu. Ti čelični piloti se velikim pneumatskim čekićem zabijaju u morsko dno, kroz te cijevi se ispumpava mulj i kamenje, a kasnije se tuda ulijeva beton”,javljaju s gradilišta.

Jedan od pilota nije mogao probiti tvrdo vapnenačko dno te se iskrivio.

“Taj dio deformiranog dijela plašta treba sada ukloniti da bi stroj za bušenje mogao nastaviti radove”, rekao je Jeroslav Šegedin, dipl. ing., glavni predstavnik Hrvatskih cesta na gradilištu Pelješkog mosta.



Uklanjanje dijela pilota eksplozivom obavlja ronilački tim specijaliziran za opasne poslove u velikim dubinama.

“Radna dubina nam je 49 metara i ronimo na trimix”, rekao je Dalibor Tritarski, Ronilački stijeg podvodnih radova.

“Radi se o nizu ciljanih kumulativnih eksplozija kojima režemo taj dio deformiranog stupa”, kaže njegov kolega Boran Martić.

Dio ronilačkog tima i naš je negdašnji rukometni reprezentativac Nikša Kaleb. Popularni Kina za Kineze od početka obavlja ronilačke poslove.

“Njima je važnije ovaj dio posla koji sada radimo nego nadimak ili prošla karijera”, kaže Kaleb.

A to je u ovom slučaju otklanjanje neplaniranih problema kakvih ima na svakom velikom gradilištu. Kao što je ovdje na Pelješkom mostu problem s iskrivljenim pilotom. No, najveći problem onaj izazvan koronavirusom.

Kineske tvornice u kojime se proizvode dijelovi konstrukcije neko vrijeme nisu radile, a iz Kine još nisu došli ni specijalizirani zavarivači.

“Koji bi trebali raditi na okrupnjavanju same čelične konstrukcije mosta na spajanju segmenata i zbog toga se razmišlja da se u Hrvatskoj pronađu varioci u okviru nekog od brodogradilišta”, kaže Šegedin.

Pristupne ceste na Pelješcu također se grade, no na svojoj dionici s radovima kasni grčki izvođač.

“Mislim da se sve to može na vrijeme stići i da će oni po mojim spoznajama ubrzati tako da će to sve biti u zadanim rokovima”, uvjeren je Vedran Antunica, načelnik općine Ston.

Rok za završetak Pelješkog mosta je kraj srpnja sljedeće godine, a za pristupne ceste godinu dana poslije, piše HRT.

Komentari