Potenciranje teme o koronavirusu, od bilo koje političke opcije u RH znači dvije stvari

Foto: Goran Mehkek / CROPIX

Koliko manipulacija strahom može imati negativan utjecaj na izbore, te kako političari strateški koriste izbornu kampanju kako bi iskoristili strah od virusa.

Dejan Kovač bavi se tim pitanjem u svojoj novoj objavi na Facebook profilu. Kovač uspoređuje kampanju u SAD-u u trenutku kada je virus ebole bio dominantan u javnosti, iako nije postojala realna opasnost od virusa, te kako se je tema virusa povezala s temom imigracije i terorizma u to vrijeme, što je išlo na ruku republikancima, dok je smanjio postotak glasova demokratima, a kako je istraživanje pokazalo, uzrok je bio nerealan strah od ebole, dok je u isto vrijeme negativna percepcija prema migrantima porasla.

Emocionalne reakcije izrazito utječu na izborni rezultat, pa tako i kod zadnje ‘migrantske krize’ u Europi također su anti-migrantske stranke imale snažan rast, a čija kampanja se je temeljila na izazivanju ‘straha od migranata’, tvrdi Kovač.

“U našem slučaju, potenciranje teme o korona virusu, od bilo koje političke opcije u RH znači dvije stvari.



Prvo, drastično smanjenje izlaznosti na izbore, koje je povijesno nisko i održava dvije najveće stranke na vlasti tj. nemogućnost razbijanja duopola i kreiranja ikakve višestranačke demokracije 30 godina nakon što nam je to zajamčeno sa Ustavom RH.

Drugo, usmjeravanjem na teme o virusima, a ne teme očuvanja ekonomije će pobjednika izbora staviti u vrlo nezavidan položaj. “Lijepi marketing” u Zadru će dovesti do dodatnog smanjenja trenutno nikakve turističke sezone, ogromnog proračunskog deficita, ogromnog smanjenja BDPa i dodatnog zaduživanja uz standardni odgovor naših političara i ekonomskih “stručnjaka”: “Nema veze što se zadužujemo, kamate RH su niske i kreditni rejting povoljan.” Da, slažem se samo s jednim u izjavi, a to je da su isto ovo govorili u Grčkoj pred bankrot”, navodi Kovač.

Zašto dominiraju priče o koroni u kampanji i zašto će samo naštetiti hrvatskim političarima?Vrlo zanimljivo…

Gepostet von Dejan Kovač am Dienstag, 23. Juni 2020

Komentari