Pandemiji usprkos radovi na Pelješkom mostu u punom su pogonu. Evo kad će promet preko mosta biti moguć

Pelješki most/Milan Sabic/PIXSELL

Sve smo bliže spajanju dviju obala na gradilištu Pelješkoga mosta. Cestovno povezivanje krajnjeg juga Hrvatske s ostatkom državnog teritorija nije zaustavila čak ni pandemija. Radovi na mostu i pristupnim cestama u punom su pogonu. 

Kineski izvođač ubrzao je radove kako bi se nadoknadilo kašnjenje i kako bi projekt vrijedan gotovo četiri milijarde kuna bio gotov u roku, najkasnije do proljeća 2022. godine.

Dvanaest stupova ponosno strši u Neretvanskom kanalu. Na Pelješkom mostu trenutno radi oko 700 kineskih radnika. Posljednja pošiljka iz Kine stigla je početkom ovog mjeseca, a radi se o 13 čeličnih konstrukcija.

”Pa već tokom idućeg tjedna očekuje se prvo postavljanje najduže čelične konstrukcije od 52 metra predviđen za postavljane na prvi stup sa vanjske strane, bliže kopnu”, rekao je Davor Perić, inženjer građevine u Hrvatskim cestama.



Promet preko Pelješkog mosta dugog 2404 metra bit će moguć i prije dovršetka 30 kilometara pristupnih cesta.

”Mi smo pripremili alternativni plan da bi izmjenom dokumentacije napravili čvor Brijesta prema kojem bi se most mogao spojiti privremeno na lokalnu prometnicu. Ja mislim da ćemo najranije moći doći do proljeća 2022. godine”, kazao je predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.

Konture mosta značajno će se promijeniti kad se čeličnim konstrukcijama spoje prvi stupovi.

”Vidjeli ste i sami da su praktično svi bazni segmenti na pilonskom stupovima montirani, da se betoniraju piloni da se sve aktivnosti koje su potrebne da bi se s početkom sljedeće godine počelo i sa vješanjem rasponske konstrukcije na središnjem dijelu mosta”, dodao je Škorić.

”Spajanje stupova očekujemo na ovom prvom dijelu na rasponu između prva dva stupa s kopnene i morske strane. A ostatak očekujemo iduće godine”, rekao je Perić.

Iako je korona usporila dolazak radnika i konstrukcija iz Kine, u Hrvatskim cestama uvjereni su kako se s pandemijom uspješno bore.

”Sve se radi prema planu. Radovi napreduju kako smo i očekivali”, rekao je Wang Xuefeng, tehnički direktor CRBC-a.

U obilasku gradilišta, ministar Butković uvjeren je da će cijeli projekt, koji će u konačnici stajati 525 milijuna eura, završiti prije roka.

”Usprkos svemu stvari idu dobro, napredujemo i to je najvažnije. Bit će sve gotovo, bit će, to je sigurno”, kazao je ministar Butković.

Ukupna duljina trase projekta iznosi 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će Neumski koridor.

U obilasku gradilišta, ministar Butković uvjeren je da će cijeli projekt, koji će u konačnici stajati 525 milijuna eura, završiti prije roka.

”Usprkos svemu stvari idu dobro, napredujemo i to je najvažnije. Bit će sve gotovo, bit će, to je sigurno”, kazao je ministar Butković.

Ukupna duljina trase projekta iznosi 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će Neumski koridor, pišu Vijesti.hr.

Komentari