OBJAVLJENE UPUTE ZA OBAVLJANJE DJELATNOSTI Evo što čeka ugostitelje, trgovce, muzeje te kako će funkcionirati javni prijevoz

Tomislav Kristo / CROPIX

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je detaljne upute za rad pojedinim djelatnostima te kako se ponašati i što raditi za vrijeme trajanja epidemije koronavirusa, kako je na današnjoj konferenciji i najavio ministar unutarnjih poslova i voditelj Nacionalnog stožera civilne zaštite Davor Božinović.

TRGOVINE

Radi sprečavanja širenja infekcije u trgovinama, potrebno je osigurati fizički razmak među kupcima te između kupaca i radnika trgovine. Potrebno je također omogućiti dezinfekciju ruku kupcima na ulasku u trgovinu te smanjiti bliski kontakt radnika koji rade u odvojenim smjenama.

Uz to, potrebno je ograničiti broj kupaca koji istovremeno borave u trgovini, osigurati zaštitne maske i fizičku distancu za osoblje koje dolazi u kontakt licem u lice s kupcima, osigurati minimalni kontakt između djelatnika koji rade u različitim smjenama, kontinuirano
provoditi dezinfekciju površina koje se često diraju te osigurati nadzor nad zdravstvenim stanjem osoblja.

POTVRDIO BOŽINOVIĆ Stožer je upravo zabranio rad trgovina nedjeljom i blagdanima

Posebna pravila za trgovine tekstila

U trgovinama tekstila preporučuje se prodaja bez isprobavanja odjevnih predmeta. Epidemiološki se ne preporučuje isprobavanje odjevnih predmeta koji se oblače i svlače preko glave. Ako je nužno isprobati odjevne predmete, nekupljena roba mora se spremiti na pet dana u za to predviđeni prostor prije ponovnog stavljanja u prodaju. Isto vrijedi i za odjevne predmete iz povrata.

Iste se preporuke odnose i na rad u muzejskim, galerijskim i ostalim izložbenim prostorima.

UGOSTITELJSKI OBJEKTI

Prema novim preporukama, rad ugostiteljskih objekata neće biti ni sličan onome kakav je bio prije epidemije i zatvaranja istih. Primjerice, u samim objektima je zabranjeno usluživanje jela, pića i napitaka, a po objektima će biti postavljene pregrade od pleksiglasa ili sličnog materijala koji je lako dezinficirati.

UGOSTITELJI NEZADOVOLJNI Neće otvoriti lokale 11. svibnja: Nema nam smisla raditi pod ovim uvjetima

Od ugostitelja se traži da osiguraju da se ne stvaraju gužve te da se jasno istaknu sve upute. Osim toga, preporuka je i da se osiguraju odvojeni ulaz i izlaz iz lokala kako bi se osigurala protočnost kupaca.

TRAMVAJSKI PRIJEVOZ

Higijena vozačkog mjesta na prvom je mjestu. Iz HZJZ-a napominju da je preporuka i da vozač nosi zaštitnu masku prilikom vožnje ako ga to ne ometa u radu. Treba izbjegavati bliski kontakt s putnicima prilikom komunikacije s njima te održavati odgovarajući tjelesni razmak (1-2 metra) u svakodnevnom društvenom kontaktu s putnicima i drugim osobama.

U tramvaju treba istaknuti obavijesti o važnosti održavanja tjelesne udaljenosti od najmanje jednog metra jednih od drugih. Poštujte mjere, posebice ako uočite putnike s respiratornim simptomima.

USLUGA NAPLAĆENA, A NIJE ISPORUČENA ZET obustavio promet ali ne spominje povrat novca za građane koji su kupili godišnje karte

Broj i raspored putnika u tramvaju treba biti takav da omogućava propisani razmak između njih. Preporučljivo je ograničiti broj putnika u tramvaju na broj sjedećih mjesta. Ako je moguće, preporučljivo je da putnici koriste zaštitne maske, ako im ne smeta disanju zbog zdravstvenog stanja.

Sve detaljne upute za razne djelatnosti možete pogledati na službenoj stranici HZJZ-a OVDJE.

Komentari