Nova žičara Sljeme nije sigurna za ljude, pojačavaju joj statiku, a cijena se još ne zna

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL

Žičara Sljeme trebala je biti otvorena nekoliko puta, ali je njezino otvorenje odgođeno jer nije prošla tehnički pregled. Navodno će proraditi sredinom travnja.

Inzistirat ću na reviziji svih projekata, na reviziji svega onoga što je dosad isplaćeno i što će se tek isplatiti za žičaru. A ono što mogu najaviti je to da će svi naši sugrađani, kad žičara uskoro bude otvorena, moći se besplatno njome provozati. Komentirala je tako sljemensku žičaru Jelena Pavičić Vukičević, obnašateljica dužnosti zagrebačkoga gradonačelnika i kandidatkinja za zagrebačku gradonačelnicu Bandić Milan 365 – Stranka rada i solidarnosti.

“Nezadovoljni smo aktivnostima na samom početku u vezi s projektiranjem i za sve aktivnosti koje smatramo spornima tražit ćemo zaštitu sudskim putem. Svi će ugovori do ugovaranja biti javno dostupni. Ne možemo još govoriti koliko će žičara stajati, sigurnosno pitanje je za sve nas najvažnije. Ja kao prva osoba Grada neću dopustiti da se žičara pusti u rad niti je to moguće, a da nije u potpunosti sigurna”, naglasila je Pavičić Vukičević.

Problemi sa statikom

Naime, žičara Sljeme trebala je biti otvorena nekoliko puta, ali je njezino otvorenje odgođeno jer nije prošla tehnički pregled. Prema posljednjim najavama, u pogon bi trebala biti puštena sredinom travnja. Pojavili su se i problemi oko statike pa su se morale ojačati Gornja i Donja postaja. Trenutačno se radi na ojačavanju Donje postaje.


Još se ne zna ni koliko će ona na kraju stajati. Ako se uračunaju troškovi kredita i kamate te svi radovi oko žičare, poput cesta i infrastrukture, prije nekoliko mjeseci iznos je bio oko 712 milijuna kuna bez PDV-a. Pokojni gradonačelnik Milan Bandić za sve je krivio projektante. Samo tri dana prije smrti Bandić je najavio da će Zagrepčani do 20. ožujka žičarom na Sljeme. Za žičaru je izdano 11 građevinskih dozvola, nijedna uporabna. Neke su građevinske i mijenjane, tvrdi Renato Petek, gradski vijećnik i kandidat za zamjenika zagrebačkoga gradonačelnika.

“Kako je moguće da nakon što izgradite novu zgradu morate staviti dodatne čelične stupove, bušiti temelje i postavljati dodatna osiguranja – upitao je te poručio da želi saznati tko je to utvrdio, tko je to platio i što se još treba napraviti kako bi ona bila sigurna. Sljemenska žičara ne smije biti adrenalinski park i da se ljudi boje njome voziti, a Grad mora dati sve dokaze da je ona sigurna i objasniti zašto su ugrađivali te dodatne elemente. Ova žičara nije sigurna za putnike, ona je sigurnosni problem”, rekao je Petek.

Sljemenska žičara otpočetka za sobom vuče brojne kontroverze. Zbog velikog skoka cijene gradnje u sve se lani u studenom uključio Uskok u suradnji s PNUSKOK-om, koji vrše izvide oko dokumentacije. S druge strane, Grad Zagreb je pripremao tužbu protiv glavnog projektanta zbog navodno manjkave dokumentacije, piše 24 sata.

Komentari