NAJDUGOVJEČNIJI PROJEKT ZAGREBA Bandić opet odgodio otvaranja žičare koje je trebalo biti početkom listopada

Antonio Bronic/PIXSELL

Sljemenska žičara jedan je najdugovječnijih projekata Zagrebačkog gradonačelnika. Od zatvaranja one stare prošlo je 13 godina, a toliko dugo Milan Bandić najavljuje novu. I iščekivanje građana nije jedino što je u ovom projektu raslo.

S početnih 300 milijuna kuna (bez pdv-a) cijena projekta na kraju je uspjela doseći više nego duplo veću cifru, pa je tako ona narasla na čak 680 milijuna kuna, s time da se očekuje da će do puštanja u pogon troškovi još rasti.

Krajnji rok za izgradnju žičare Milan Bandić je pomaknuo toliko puta da je to postalo predmet sprdnje prije par godina. Još su 31. prosinca 2018. godine zastupnici gradske skupštine Renato Petek i SDP-ov Matej Mišić održali preformans otvaranja nepostojeće žičare. Tada su na Sljeme pozvali i novinare a otvarao se i šampanjac. Povod tome bilo je bandićevo obećanje iz 2017. godine da će žičara biti finiširana na staru godinu 2018.

Kada je gradnja konačno krenula 25. siječnja 2019. godine, Bandić je svečano obećao da će konačno otvaranje biti na Dan Grada Zagreba, 31. svibnja 2020. godine. Gradonačelnik je tada svečano objavio kako se, nažalost, neće moći u novim gondolama voziti za Svjetski skijaški kup 2020. u siječnju, ali da će to biti moguće za Dan grada Zagreba kada je, usput, on proslavio 20 godina u svojoj zagrebačkoj fotelji.



To se nije ostvarilo a tada je otvaranje bilo odgođeno na lipanj. No, gradonačelnik je i tada najavio ‘posljednju’ veliku odgodu. “Ja nisam mogao predvidjeti koronu, žičara je trebala biti koncem lipnja, ali bit će 3 mjeseca kasnije”, rekao je Bandić krajem kolovoza.

I izgleda da se to ponovo nije ostvarilo jer je, umjesto da je već počela s radom ovog mjeseca, danas gradonačelnik po treći puta ove godine odgodio puštanje žičare u promet.

“Nigdje se ne žurimo, a nismo odustali još da dio toga isfinanciramo europskim sredstvima, što je u tijeku. Korona je napravila svoje, tri i pol, četiri mjeseca ljudi iz Doppelmayra, iz Austrije, nisu mogli doći u Zagreb, a nećemo ništa napraviti da ne daj Bog nešto se dogodi kad pustimo gondole u probnu vožnju za desetak dana ili kad uporabnu dozvolu izdamo polovicom 11. mjeseca i pustimo žičaru u puni pogon”, rekao je danas Bandić, i dodao da su dotični austrijanci ustvari najbolja tvrtka na svijetu koja je na javnom nadmetanju dobila 111 milijuna kuna opreme. Inače, s njima su bila potpisana i dva aneksa ugovora koja su žičaru poskupjela za ‘samo’ 5 milijuna kuna.

Inače, zagrebačka je žičara jedna od najskupljih u svijetu. Usporedbe radi, švicarska Žičara Matterhorn, koja vozi do visine od 3883 metra i najmodernija je na svijetu, koštala je ‘samo’ 340 milijuna kuna.

Vožnja žičarom će za Hrvate koštati 50 kuna a za strance 100. Petek je nekoliko puta upozoravao na činjenicu da je vijek trajanja žičare procjenjen na 40 godina, a projekt će biti isplativ tek nakon 37. Uz cijenu karte, građani će svake godine zbog kredita gradnju žičare plaćati oko 38 milijuna kuna, i to idućih 15 godina, piše Zagreb.info

Komentari