Mladi HSLS-a traže odgodu mature: O rezultatima državne mature ovisi previše toga u životima maturanata

Tom Dubravec / CROPIX

Mladi HSLS-a zatražili su u nedjelju da se provođenje državne mature odgodi za kolovoz kako bi maturanti imali dovoljno vremena za pripremu te da se svim učenicima ocjene zaključuju po onima koje su imali prije uvođenja online nastave.

KAOS U OBRAZOVANJU Divjak čeka upute epidemiologa, a ravnatelji i roditelji zbunjeni više nego ikad prije

“Svaki maturant ima svoj argument za odgodu mature, ali činjenica je da učenici imaju previše posla sa online nastavom i to sada kada bi trebali intezivirati samostalne pripreme. O rezultatima državne mature ovisi previše toga u životima maturanata, a oni trenutno ponajviše ovise o pukoj sreći, što nikako ne bi trebao biti slučaj”, poručili su u priopćenju mladi HSLS-a.



Odgoda za kolovoz

Traže da se ispiti državne mature, koja bi se prema odluci Ministarstva znanosti i obrazovanja trebali održati od 8. do 29. lipnja, odgode za kolovoz kako bi maturanti imali dovoljno vremena da se kvalitetno pripreme, ili da se u isto vrijeme održe prijemni ispiti na fakultetima.

Mladi HSLS-a predložili su da se među maturantima provede anketa o održavanju državne mature, jer se “odlučuje o njihovoj budućnosti”.

Dodaju da, unatoč najavi ministrice znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak kako se u obveznim ispitima državne mature neće nalaziti gradivo drugog polugodišta četvrtog razreda, iz ministarstva ne žele konkretno reći koje će se to gradivo iz Hrvatskog jezika i Matematike izbaciti sa mature.

SINDIKAT SE OBRUŠIO NA MINISTRICU DIVJAK ‘Koja je svrha takve odluke? MZO ne poznaje funkcioniranje nastavnog procesa i uvjete u školama’

“I ovdje se javlja veliki problem jer iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje kažu da su ispiti za ovu godinu već sastavljeni, a nikakve upute za sada nisu dobili. Ovolika razina ne komunikacije svakako ne ide na ruku maturantima”, zaključuju Mladi HSLS-a.

Predlažu i da se svim osnovnoškolcima i srednjoškolcima školska godina zaključi po ocjenama “prije korone”, tvrdeći da je razdoblje obrazovanja tijekom epidemije “ionako polovično i ne može biti vrednovano na isti način kao u normalnim uvjetima”. Također, smatraju da se onim učenicima koji žele ispraviti ocjenu od prije epidemije, treba omogućiti online ispravak.

Komentari