MALI KORAK ZA HUP Poslodavci će uskoro moći iskoristiti mogućnost da povremeno djelatnicima omoguće rad od kuće

Novim Pravilnikom o izmjenama i dopunama pravilnika o izradi procjene rizika prihvaćen je prijedlog Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) za administrativnim rasterećenjem onih poslodavaca koji će iskoristiti mogućnost da povremeno svojim radnicima omoguće rad od kuće, priopćili su u četvrtak iz HUP-a.

Taj Pravilnik Ministarstva rada i mirovinskog sustava objavljen je u Narodnim novinama 31. prosinca 2019. godine, a stupa na snagu osmi dan od objave.

HUP u svom priopćenju navodi da poslodavci, uz ostalo, više neće imati obavezu dokumentiranja procjene rizika za poslove koje radnik povremeno obavlja na izdvojenom mjestu rada (dakle kod kuće) ako su to administrativni, uredski i slični poslovi, za koje je u skladu s odredbama Pravilnika prethodno procijenjen i dokumentiran mali rizik i koje radnik redovito obavlja u prostoru poslodavca.

Prema dosadašnjim rješenjima, naime, da bi radnik mogao povremeno obavljati posao na izdvojenom mjestu rada poslodavac je, s aspekta zaštite na radu, morao izraditi procjenu rizika za to mjesto rada, uz poduzimanje svih mjera koje iz toga proizlaze.


Kao što odredba i ukazuje, radi se o poslovima koji su na mjestu rada kod poslodavca procijenjeni kao poslovi s malim rizikom i u pravilu radi se o poslovima administrativne prirode. Sve navedeno odnosi se na situacije kada se takvi poslovi obavljaju na izdvojenom mjestu rada povremeno, a ne stalno, navode iz HUP-a.

“Ovime je učinjen jedan mali, ali značajan iskorak ka fleksibilnijem pristupu odnosno boljem usklađivanju poslovnog i privatnog života radnika. S obzirom da podrazumijeva pristanak obiju strana, ovo je svakako od interesa i poslodavcima i radnicima, koji na taj način imaju priliku lakše uskladiti poslovne i privatne obveze”, zaključuje se u priopćenju HUP-a.

Komentari