IZAZOVI POST COVID KOMUNIKACIJE Žganec: Ova godina biti kao učenje vožnje bicikla

Privatni album

Početni izolacijski šok koji je sredinom ožujka osjetila većina poslodavaca i zaposlenika diljem Hrvatske i svijeta polako se smiruje, a sve intenzivnije započinje prilagođavanje novonastalim zahtjevima tržišta.

U nekim će zanimanjima prilagodba ići brže, u nekima sporije, no sasvim je sigurno da je ona neizbježna, smatra Tena Žganec, magistra edukacije govorništva i govorna trenerica u Govorničkoj akademiji Demosten, te dodaje da je srž te prilagodbe komunikacija – „Čime god da se bavimo, sve – od  zapošljavanja, prodaje, nabave, suradnje, sklapanja ugovora pa do prekidanja radnog odnosa – sve započinje i završava komunikacijom.“

Prema mišljenju naše sugovornice, kriza izazvana koronavirusom ubrzala je transformaciju i privatne i poslovne i javne komunikacije, a ona će se najprije i najizravnije osjetiti u privatnome sektoru – u predstavljanju i prodaji proizvoda i usluga.

“Prodaja se sad u velikoj mjeri seli u online svijet, a želimo li opstati na tržištu – nužno je svladati pravila online marketinga i brendiranja, ali i govora putem online video aplikacija. Nije isto voditi poslovni sastanak za okruglim stolom, s flipchartom, flomasterom ili pointerom u ruci i voditi ga na malom prozorčiću na ekranu. A da i ne govorimo o tome koliko je različito na primjer pitchirati preko ekrana, predstavljati svoju tvrtku preko ekrana ili, recimo, organizirati razgovor za posao preko ekrana. Neki su se poslodavci na to već navikli, no usudila bih se reći da je većini u Hrvatskoj to ipak novina i koliko god se činilo jednostavnim – iskustvo pokazuje da ipak nije.



Kako bismo uspješno zaplivali u ovom promijenjenom tržištu, Žganec navodi da je važno savladati nekoliko različitih pravila. 

“Svakako trebamo naučiti pravila govora u online komunikaciji – što govoriti sadržajno i kako to uokviriti neverbalno. Naš glas posredstvom tehnologije zvuči drugačije, vidi nam se mali dio tijela što znači da je velika pozornost na našem licu i pogledu, online svijet ne trpi niti jednaku dužinu govora kao neposredna komunikacija, trebamo dobro razmisliti koje poruke želimo prenijeti jer za to nemamo puno vremena. To sve znači da se prije uključivanja u kakav online komunikacijski kanal trebamo pripremati pomnije nego do sad”.

“Osim toga, budući da će rad od kuće postati sve češći, a većina na njega ipak nije navikla, važan je segment prilagodbe i motivacija. Motivacija samih sebe, a potom i motivacija kolega i zaposlenika na ažurno obavljanje dodijeljenih im zadataka. Tu se, smatra Žganec, ponovo vraćamo na komunikaciju. “Naravno, nagrade i kazne su najčešće sredstvo kojim povećavamo nečiju motivaciju, no te nagrade i kazne najprije moramo predstaviti. I to, dakle, radimo govorom.“

“Uz sve to, važno je svladati i jezik marketinga. Gdje i kome predstaviti proizvod ili uslugu. Kako ih predstaviti, što reći ili napisati, kako izgraditi priču oko toga čime se bavite. Sve će te sposobnosti sada činiti razliku između onih koji će brže uspjeti u post-korona okolnostima i onih koji će dulje tražiti svoje mjesto pod suncem”.

Za kraj, naša sugovornica zaključuje da će ova godina biti kao učenje vožnje bicikla. Moramo ići dalje, a da bismo išli dalje moramo držati ravnotežu. A, opet, držati ravnotežu možemo jedino ako idemo dalje. Kao što nas je kad smo bili mali netko morao naučiti voziti bicikl, tako će i ove godine biti važno educirati se i učiti, učiti, učiti.

Akademija Demosten je škola govorništva koja nudi online edukacije o prilagodbi svih komunikacijskih sastavnica svoga poslovanja izazovima novoga vremena nakon korona-krize. Ovdje možete saznati više.  

Komentari