Istraživanje pokazalo: Hrvatima za 13 posto porasla zabrinutost zbog smanjenja individualnih sloboda, potrošači najviše u strahu

Foto: Tom Dubravec / CROPIX

Istraživanje Media vala o stavovima hrvatskih građana, njihovim potrošačkim navikama te njihovim planovima i vizijama za budućnost, ovog puta je pokazalo zanimljive informacije.

Međugorac o potrošačima

O ovom istraživanju govorila je Nina Išek Međugorac, izvršna direktorica Media Vala, koja pojašanjava i analizira rezultate istraživanja: “Izrazito je visoka potreba ljudi za mirom i sigurnosti. Velika većina ispitanika u većoj se mjeri ili u potpunosti slaže s tvrdnjama koje sugeriraju takve potrebe i vrijednosti.

“Ukupno gledajući, građani su u 2021. godini nešto zabrinutiji nego što su bili prošle godine, no ipak postoje razlike među pojedinim aspektima života. “Potrošači su najviše zabrinuti zbog pojačanog nadzora državnih institucija nad građanima te smanjenja individualnih sloboda.”

Pojasnila je i kako potrošači donose odluke: “Među emocijama i vrijednostima za koje potrošači najviše žele da su zastupljene u oglašivačkoj komunikaciji došlo je do određenih promjena.”



Novo normalno

Kako je u tijeku pandemija koronavirusa, tako su se mijenjali i život i navike građana: “U odnosu na prije godinu dana zamjetan je značajan pad straha građana od korištenja različitih usluga i aktivnosti. Pad udjela onih koji osjećaju strah vidljiv je u doslovno svim analiziranim uslugama i aktivnostima.”

“Za razliku od prošle godine kad je na vodećem mjestu bila potreba za pozitivnošću i optimizmom, sada na vrh dolaze različiti oblici “trust” poruka (povjerenje, pouzdanost, sigurnost, odgovornost).”

“Znanje i obrazovanje kao takvo je odnedavno velika tema, od prosvjeda i Borisa Jokića. Covid je samo znatno ojačao važnost znanja i ubrzala se svijest o njemu. Mnogo se promijenilo i s potresom jer znatno ulažemo u nekretnine i to je poljulalo sigurnost pa su se ljudi preispitali i zaključili da je znanje investicija koja će odgovoriti na pitanje što će sutra raditi”

Obrtnici najpozitivniji

“Istraživanje odnosa građana prema različitim industrijama i institucijama obuhvatilo je 18 različitih sektora. Ukupno gledajući, građani najpozitivniji stav imaju prema obrtnicima (ugostitelji, različite usluge), a slijede ih proizvođači i trgovci.”

“Treću grupu sektora čine financijske i telekomunikacijske kompanije, a na začelju su državne i lokalne javne institucije kojima se mogu pridružiti i mediji. Rezultati prosjeka na cijelom uzorku dosta su ujednačeni s rezultatima pojedinih segmenata potrošača, neovisno o prihodu kućanstva, starosti, spolu ili razini obrazovanja.”

Otprilike podjednak dio građana smatra kako će im se kvaliteta života u narednom razdoblju poboljšati i pogoršati, tako da ukupno gledajući možemo reći da građani ne očekuju značajne promjene.

Strah, pesimisti i optimisti

Govorila je i o strahu hrvatskih građana, ali i o njihovom gledanju na svijet: “To je veliko povećanje. Vjerujemo da je razlog i aktualna kampanja o cijepljenju, a i ovih godinu i pol svi imamo neke zabrane kretanja koje su prije bile nezamislive. Zabrinuti smo zbog činjenice da je Hrvatima za 13% porasla zabrinutost zbog smanjenja individualnih sloboda.”

“Otprilike podjednak dio građana smatra kako će im se kvaliteta života u narednom razdoblju poboljšati i pogoršati, tako da ukupno gledajući možemo reći da građani ne očekuju značajne promjene.”

“Financijski dio građane najviše plaši jer su svjesni da se u ovih godinu i pol situacija neće puno promjeniti i postaje teško osigurati egzistenciju. Prošle godine nam je najvažniji bio optimizam. Svi su se fokusirali da vrate zajednici optimizam, a ove je godine fokus na povjerenju”, piše N1.

 

Komentari