Inicijativa ‘Sigurnost prije svega, mogućnost online nastave u školama’ traži odgovore na pitanja vezana uz iduću školsku godinu

Foto: Zeljko Hajdinjak / CROPIX

Inicijativa “Sigurnost prije svega, mogućnost online nastave u školama” obratila se nadležnim epidemiološkim službama i ministarstvia i traže da se jasno odrede odluke i modele oko početka školske godine. Riječ je o inicijativi koju su 08. kolovoza pokrenuli zabrinuti roditelji, te pojedinci iz same struke usko vezane uz školstvo.

Inicijativa je u svega par dana prikupila više od 750 članova i 11. kolovoza izašla javno s dopisom MZO-u, HZJZ-u, Matici hrvatskih sindikata, Nezavisnom sindikatu zaposlenih u srednjim školama, Sindikatu hrvatskih učitelja, te medijima i portalima.

Sukladno činjenici da se situacija s epidemijom u RH još uvijek ne smiruje, inicijativa traži od MZO-a da jasno odredi svoje odluke i modele, jer smatraju da prioritet nadležnih institucija treba biti zaštita zdravlja, ne samo djece već i odraslih, a osobito onih iz rizičnih skupina, te da su sukladno tome dužni omogućiti nastavak online nastave za školsku godinu 2020./2021.

Inicijativa ”Sigurnost prije svega” također ističe mnoga pitanja na koja od MZO i HZJZ-a očekuje konkretne odgovore i za koje je sasvim nejasno kako će se i u čijoj nadležnosti riješavati, kako će se poštivati epidemiološke mjere u školama, kada ni u normalnim uvjetima veliki dio škola ne zadovoljava higijenske uvjete? Tko će snositi trošak maski koje djeca moraju mijenjati nekoliko puta tijekom nastave? Kako će se sankcionirati roditelji koji djeci odbijaju staviti maske? Kakva će to socijalizacija biti ako djeca imaju obvezu fizičke distance i pohađaju nastavu u stresu od zaraze? Tko će i kako određivati koja će djeca spadati u rizične skupine, te što će biti s rizičnim ukućanima? Tko će snositi financijsku odgovornost kad uslijed izolacija cijela kućanstva, razredi i škole krenu u izolacije (trenutno aktualan primjer toga su SAD i Njemačka koje su nedavno nanovo otvorile škole), te tko će tada raditi? Te zašto se u konačnici nije usavršio i unaprijedio program online nastave u koji je već mnogo uloženo jer je pilot EU projekt e-škole završen 2018. Godine, te je putem Carneta svima omogućeno upravljanje online nastavom.

Inicijativa također ističe da ima i mnogih drugih modela koje MZO nije dovoljno razradilo, a kojima se trebalo prikloniti, od kojih su neki online nastava samo za starije učenike (razredna nastava pak u manjim grupama), kombinacija online i epohalne nastave uz konzultacije, te razni hibridni modeli, kao što je ”obrnuta učionica” koja je kombinacija konvencionalne i online nastave, a svjetski je standard ovog oblika nastave.

Grupu možete pronaći na Facebooku preko OVE POVEZNICE.

 

Komentari