Hrvatski vozači kamiona koji dolaze iz Italije od danas pod pasivnim nadzorom

Foto: Bruno Konjevic / CROPIX

Predsjednik Udruženja cestovnog teretnog prometa pri HGK Darko Vukadinović objasnio je koliko su mjere opreza oko koronavirusa zasad utjecale na hrvatske prijevoznike i još jednom istaknuo problem manjka radne snage.

Anketa Hrvatske gospodarske komore pokazala je da dvije trećine, ili 66 posto hrvatskih tvrtki već osjeća negativne posljedice situacije s koronavirusom na svom poslovanju, a preko polovice njih, odnosno 53 posto je izjavilo da im je pao promet.

Najviše su pogođene putničke agencije, firme koje se bave pružanjem smještaja, pripremom i posluživanjem hrane te logistika, a zasad male i srednje tvrtke osjećaju veći negativan utjecaj nego velike kompanije.


To je potvrdio i predsjednik Udruženja cestovnog teretnog prometa pri HGK Darko Vukadinović koji je istaknuo da mali prijevoznici najjače osjećaju udarce i izvanredne mjere uzrokovane koronavirusom.

“U posljednjih tjedan dana tijekom okolnosti s koronavirusom, koje su sad svima jako dobro poznate, dogodio se veliki udar na hrvatsko prijevozništvo. Italija kao najveći bilateralni partner, a posebno ove četiri sjeverne pokrajine – Lombardija, Veneto, Emilia Romagna i Ligurija, najzahvaćenije virusom su najzastupljenije i roba se u velikoj većini slučajeva kreće tim putovima”, rekao je Vukadinović pa pojasnio:

“Odluka kriznog stožera bila je da sve vozače, koji imaju ukrcaj u navedenim pokrajinama, dolaskom na granicu policija upućuje sanitarnoj inspekciji koja ih je automatski slala na 14-dnevnu samoizolaciju. To automatski znači da su ti vozači ‘izvan pogona’ iako se ni na koji način nije utvrdila zaraza.”

To je, naravno, uzrokovalo probleme u prijevozništvu, posebno u svjetlu činjenice da iz HGK već godinama upozoravaju na nedostatan broj vozača.

“Specifično je da u tih 14 dana vozači nisu mogli ništa raditi i to je bio veliki udar na manje i srednje tvrtke čije je poslovanje većinom ili u cijelosti bazirano na prometnim tokovima prema i iz Italije”, rekao je Vukadinović i dodao;

“U kroničnom nedostatku vozača nakon što su ti vozači stavljeni u samoizolaciju, nemoguće je bilo pronaći druge vozače jer ni oni nisu htjeli biti bez posla 14 dana, ako bi morali putovati u sporne regije, a to se odrazilo na gospodarske tokove. To je bio udar i na kupce, proizvođače, uvoznike i trgovce.”

Međutim, pritisak udruženja vozača odluka je promijenjena i od danas vozači više ne moraju automatski u samoizolaciju, ali se moraju pridržavati mjera opreza.

“Snažnim pritiskom prijevozničkih udruga odluka je promijenjena i od danas su ti vozači pod pasivnim nadzorom što znači da mogu, ako nemaju simptoma, nastaviti s radom i svaki dan se telefonski javljati epidemiologu”, otkrio nam je Vukadinović dodajući da se prijevoznici pridržavaju mjera zaštite – od maski do dezificijensa i što manje kontakta.

Dodao je da se ovaj problem samo naslonio na problem koji postoji već devet mjeseci, a radi se o “ograničenju teretnog tranzitnog prometa kroz Sloveniju, što je načelno preusmjerilo čitav teretni promet na jedan granični prijelaz i to je Bregana”, rekao je i objasnio da devet mjeseci traje bitka hrvatskog prijevozništva da bi se stvari vratile na staro “jer je presedan da druga zemlja određuje kamo prijevoznici mogu voziti”, istaknuo je Vukadinović i dodao da ministarstvo na taj problem nije odgovorilo.

Hrvatski prijevoznici su tražili da se pravilnik u takvom obliku stavi izvan snage, da se odredi deset većih graničnih prijelaza od sjevera prema jugu i da se uvedu protumjere Hrvatske po regijama ili županijama slovenskih prijevoznika.

“Do danas ta mješovita komisija nije se sastala u punom sastavu nego na pregovore odlaze dužnosnici i ministarstvo prometa koji dosad nisu napravili gotovo ništa”, rekao je Vukadinović za N1.

Komentari