GRADNJA NAJSKUPLJE CESTE U HRVATSKOJ Na natječaj stiglo pet ponuda, a stigle i tri žalbe

Grad Rijeka

Zajednica ponuditelja koju čini slovenska tvrtka Kolektor, Euroasfalt iz BiH i hrvatska kompanija GP Krk podnijeli su financijski najpovoljniju ponudu za gradnju prometnice D403 u Rijeci. Oni bi 2977 metara dugu prometnicu i 500 metara spojnih cesta sagradili za 456,358.687,06 kuna bez PDV-a.

Na natječaj Hrvatskih cesta pristiglo je pet ponuda koje su otvorene danas ujutro u sjedištu Hrvatskih cesta. Sljedeća je po redu ponuda kineske kompanije China road and Bridge Corporation koja iznosi 469,077.469,55 kuna bez PDV-a. Riječ je o tvrtki koja gradi most Pelješac. Treća je ponuda talijanske tvrtke Rizzani de Eccher koja iznosi 478,706.000,02 kuna bez PDV-a. Četvrta po iznosu je ponuda austrijske tvrtke Strabag u iznosu 511,158.706,03 kuna bez PDV-a. Posljednja ponuda je ona konzorcija PZC Slavonski Brod i turske tvrtke Yapi Merkezi u iznosu 574,702.672,09 kuna bez PDV-a. Procijenjena vrijednost na natječaju bila je 461 milijun kuna bez PDV-a.

Riječ je o ponudama za gradnju najskuplje prometnice u povijesti hrvatske cestogradnje.

Dva vijadukta, podvožnjak i tunel ispod zgrada

Ovako visoka cijena gradnje opravdava se iznimno zahtjevnim terenom kojim će prolaziti, kao i brojnim objektima koje treba sagraditi.



Gotovo cijelom dužinom bit će sagrađena pod zemljom ili u zraku, jer će na trasi biti sagrađen trotračni tunel Podmurvice, dug 1253 metra, dva vijadukta, Piopi i Mlaka, ukupne dužine oko 500 metara te podvožnjak ispod željezničke pruge, dug oko 60 metara. Gradnja tunela Podmurvice zahtijeva posebnu tehnologiju bušenja jer on prolazi točno ispod nekoliko stambenih zgrada u kojima je oko 100 stanova. I sama priprema terena iznimno je skupa jer trasa ceste ide kroz gusto naseljeno područje i treba otkupiti i porušiti 60 obiteljskih kuća.

Ta će prometnica spojiti čvor Škurinje na riječkoj obilaznici i zapadni dio luke Rijeka – kontejnerski terminal Zagrebačka obala, odnosno spojit će luku Rijeka s autocestom. Drugo značenje ove prometnice je to što će s njezinom gradnjom proraditi i terminal Zagrebačka obala. Naime, bez te ceste, kao sastavnog dijela projekta, terminal ne može dobiti uporabnu dozvolu.

Natječaj otvoren 6- svibnja, a stigle već tri žalbe

Natječaj za gradnju prometnice objavljen je još 6. svibnja i dosad su stigle tri žalbe, a rokovi za otvaranje ponuda odgađali su se tri puta. Najbizarnija žalba bila je ona tvrtke Nekretnine Medulin, u vlasništvu dviju ruskih državljanki. U trenutku podnošenja žalbe tvrtka nije imala zaposlenih, bila je u stečaju i nije imala ozbiljne reference u građevinarstvu, ali je uspjela zaustaviti natječaj na mjesec dana.

Žalbe su još podnosile tvrtke Vardar Bau iz Slavonskog Broda i Jurcon Projekt iz Zagreba. Sve te žalbe u stručnim krugovima ocijenjene su kao evidentno odugovlačenje postupka javne nabave u korist nekog od velikih “igrača”, kako bi dobili na vremenu za pripremu potrebne dokumentacije.

Da apsurd natječaja bude još veći, sredstva za projekt odobrena su još prije godinu. Naime 18. prosinca prošle godine potpisan je ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za gradnju te prometnice. Europska komisija odobrila je iz Europskog fonda za regionalni razvoj 442,008.500,00 kuna, odnosno 85% prihvatljivih izdataka, a preostalih 15% sredstava, što predstavlja nacionalno sufinanciranje, osigurat će se iz državnog proračuna, što ukupno čini 520,010.000,00 kn.

Nakon što su ponude otvorene, Hrvatske ceste imaju rok od 120 dana za izbor izvođača. S obzirom na običaje podnošenja žalbi, može se očekivati da izvođač bude odabran do ljeta. Rok za gradnju prometnice je 30 mjeseci, piše Jutarnji list.

Komentari