Gordan Lauc: Pandemija je postala najveći globalni biznis

Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX

Jedan od najpoznatijih hrvatskih znanstvenika i član Vladinog znanstvenog savjeta, Gordan Lauc danas je putem svog facebook profila objavio status u kojem je kritizirao ljude i firme koji su se intenzivno obogatili na pandemiji.

Suludim odlukama do bogatstva

Lauc je status započeo s objašnjavanjem kako je do tog bogaćenja uopće došlo:”Pandemija je postala najveći globalni biznis u kojem se na potpuno nerazvijenom tržištu novih proizvoda i usluga okreću stotine milijardi. To je pravi divlji zapad na kojem snalažljivi pojedinci s niskim moralnim kriterijima generiraju ogromna bogatstva.”

“Ovih dana u UK je aktualna tema kako su ljudi koji se vraćaju s godišnjih odmora platili preko 500 milijuna funti za potpuno nepotrebne testove koji se često niti ne naprave, već ih samo morate platiti da ispunite propisane uvjete za ulazak u zemlju.”

“Putujem uskoro u Edinburg na jedan kongres i objasnili su mi da je važno da platim test, a hoću li ga napraviti, ili ne, to baš i nije bitno jer to nitko ne gleda…Kada zarađujete stotine milijardi, nije problem parsto milijuna usmjeriti u lobiranje za razne sulude odluke koje vam omogućuju daljnje milijarde prihoda.”



Sada smo sigurniji nego prošle zime

Lauc je nastavio o valovima koronavirusa:”Marketingaši pandemije ne žele čuti da je pandemija praktično gotova, jer im to ugrožava prihode koji sada sigurno pristižu. U Hrvatskoj smo imali veliki val širenja zaraze u listopadu i studenom 2020.”

“Val koji je došao krajem zime 2020/21. je bio manji. Sadašnji val će biti još manji. Vjerojatno nas tijekom zime čeka još jedan val širenja SARS-CoV-2 virusa, no uz puno manje teško bolesnih ljudi no prošle zime.”

“To je temeljna logika. Kada imate 50% cijepljene odrasle populacije i 50% onih koji su preboljeli (uz nepoznato preklapanje te dvije skupine) praktično ste sigurni da ćete imati manje teško bolesnih, nego kada su svi bili osjetljivi na taj virus.”

Marketing pandemije

Govorio je i o marketingu koji je izuzetno prisutan u ovoj pandemiji: “Da nema marketinških ciljeva koje postavlja pandemijski marketing sada bi se svi epidemiolozi fokusirali na cijepljenje starih, pretilih i jako uplašenih ljudi kako bi minimalizirali broj teško bolesnih (starost, debljina i anksioznost su najznačajniji faktori rizika za teški oblik bolesti).”

“Nažalost umjesto da rade to što bi trebali raditi, oni opet za zdravu populaciju smišljaju različita ograničenja, zabrane, silna testiranja i ne znam što sve ne kako bi pandemiju održali na životu.”

“Onda im naravno smetaju oni koji govore poput mene pa nas (kako u Hrvatkoj, tako i u svijetu) pokušavaju ušutkati na razne načine. Markentigaši pandemije me mogu pokušavati prikazati šarlatanom i kvaziznanstvenikom koliko god žele, no moj znanstveni autoritet je neupitan i medijske eskapade njihovih pijuna ga ne mogu ugroziti.”

Njegovo predavanje

Za kraj je sve zainteresirane pozvao da poslušaju njegovo predavanje koje će održati u subotu: “Primjerice u subotu popodne držim predavanje na velikom međunarodnom kongresu „Ending age-related diseases“ odmah iza Steve Horvatha s UCLA i Mike Snydera sa Stanforda. Njih dva su veliki znanstveni autoriteti i teško bi pristali biti u sekciji s nekakvim kvaziznanstvenikom i šarlatanom.”

“Bolesti povezane sa starenjem su primarni razlog smrtnosti u ovoj pandemiji i borba s njima je najbolji način borbe ne samo s ovim, već i sa svim budućim virusima koji će doći. Pridružite nam se na ERAD 2021 i od vodećih autoriteta u svijetu naučite više o toj jako važnoj temi.”

Komentari