Fuchs: Reforma ide u smjeru da djeca idu na cjelodnevnu nastavu. Najmanje do 15 sati će biti u školi

Photo: Miroslav Lelas/PIXSELL

U ponedjeljak, na prvi dan školske godine Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja boravi u Zadarskoj županiji. Posjetio je Osnovnu školu Voštarnica gdje je svečano otvorena nova školska zgrada.

Zgrada je sagrađena u sklopu građevine Centar za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju i smještaj osoba s posebnim potrebama “Mocire”.

Ministar je svim učenicima i nastavnicima zaželio sretan početak školske godine.

Rekao je da Vladu, ali i čitav niz sektora brine manji broj upisanih prvašića.



“Naravno da jedno društvo čine ljudi i ako nam je natalitet u padu, naravno da to nije dobro ne samo za društveni nego i gospodarski razvoj”, rekao je Fuchs.

Govoreći o psihološkim posljedicama koje su učenici imali zbog nastave online, ministar je istaknuo da će posljedice otklanjati oni koji su za to školovani, a to su u prvom redu psiholozi.

‘Tehnologija ne može zamijeniti međusobni kontakt’

“Svi oni zagovornici isključivo online nastave, mislim da su se sada uvjerili da tehnologija nikada ne može zamijeniti međusobni kontakt. Zamislite da su djeca bila zatvorena bitno dulje. Djeca su kod nas boravila oko pet tjedana na nastavi online, za razliku od drugih zemalja u kojima je to bilo više izraženo”, naglasio je Fuchs.

Komentirao je i prijedlog Sindikata Preporod u kojem se preporučuje da se s učenicima prođe gradivo koje nisu uspjeli usvojiti zbog online nastave, a zbog čega su učenici morali uzimati instrukcije.

“Instrukcije su postojale ranije i prije pandemije. Naravno da zbog boljih uvjeta poučavanja u školama, idemo u reformski zahvat veliki, a to je dogradnja vrtića i škola. Da bi svi išli u predškolu, vi morate svima omogućiti pristup vrtićima. Vi možete mijenjati kurikule i nastavne planove, ali ako vam satnica poučavanja ostaje ista, onda nećete dobiti ono što želite”, rekao je ministar.

Dodao je kako reforma ide u smjeru da sva djeca idu na cjelodnevnu nastavu, na boravak u školama.

“On će biti minimalno do 15 sati, a ako lokalna sredina odluči, postoji mogućnost produžetka do 17 sati”, istaknuo je.

Zbog promjena u sustavu kreće se s analizom, a zbog toga počinju nacionalni ispiti.

“Šteta što nacionalni ispiti nisu uvedeni prije. Samo Hrvatska i Grčka nemaju nacionalne ispite. Agencija za odgoj i obrazovanje je već ranije dobila uputu da osmisli preporuke kako učitelji u prvih mjesec dana trebaju pristupiti provjeri znanja učenika. Ne možete napraviti generalni test, to učitelji moraju identificirati”, zaključio je Fuchs, objavio je N1.

Komentari