FUCHS: Nacionalni ispiti nisu instrument obračuna s hiperodlikašima

Goran Mehkek/Cropix

O svemu što je obilježilo ovu nastavnu godinu u Dnevniku HRT-a je govorio ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Ministre, na kraju smo još jedne nastavne godine. Kako biste ju ocijenili?

– Mislim da je nastavna godina u skladu sa svim izazovima koji su se zbivali tijekom godine, od pandemije do potresa, završila dobro i siguran sam da bi bila još uspješnija i još bolja da toga nije ni bilo.

Nacionalni ispiti nisu baš pokazali sjajne rezultate naših osmaša. Kako to procjenjujete?



– Prokomentirat ću da je ovo prvo vrednovanje na nacionalnoj razini, ali ipak u ograničenom broju škola, svega 80 škola, za razliku od ostalih tisuću i nešto. To je uhodavanje u pravo vrednovanje koje će uslijediti sljedećih godina. Pokazalo je jedno više-manje ujednačeno znanje učenika bez obzira na to da li su škole iz urbanih, velikih sredina ili manjih. Ponavljam, to je svega 80 škola i nije sigurno reprezentativan uzorak u onom smislu u kojem mi to želimo da bi nam dozvoljavao donošenje stvarnih zaključaka, ali apsolutno pokazuje određeni trend.

Kažu da se obračunavate s hiperinflacijom odlikaša.

– Nacionalni ispiti nisu instrument obračuna s hiperodlikašima. Nacionalni ispiti su u prvom redu vrednovanje samog obrazovanja i služe obrazovnim vlastima, jednako tako i ravnateljima škola, ali i samim učiteljima da vide postignuća svojih učenika, da li nešto treba mijenjati, unaprijediti i kako postati još bolji. To je svrha nacionalnih ispita, a hoće li se to kasnije odraziti i na smanjenom broju odlikaša i superodlikaša, ja vjerujem da hoće jer će se s vremenom prihvatiti objektivni kriteriji vrednovanja znanja.

Moram vas pitati o 9-godišnjoj obaveznoj školi, hoće li to biti taj nulti razred ili još razmišljate?

– To će biti predškola, zato i gradimo sve ove vrtiće. U ovom prvom ciklusu idemo s milijardu i 220 mil. kn sredstava za izgradnju dodatnih vrtićkih kapaciteta. Do 2027. ćemo izgraditi 22.500 novih mjesta u vrtićima, predškola kreće kao obaveza, predškola je taj nulti razred i nakon toga idu ovih ostalih 8.

Što biste poručili učiteljima? Ove godine su imali i dodatan rad s izbjeglicama iz Ukrajine, što nije mali posao.

– Kao i uvijek – veliko hvala za sve što su napravili i siguran sam da će biti još bolji. Upravo rezultati i samog odvijanja ove školske godine, pod COVID-om, pod potresom je njihov rezultat i zahvaljujući njima smo ostvarili ovako dobre rezultate.

Komentari