Evo što je sve ocjenjivala struka i tko je kakve avione spreman prodati Hrvatskoj?

Međuresorno povjerenstvo za nabavu višenamjenskog borbenog aviona premijeru je u ponedjeljak uputilo studiju izvedivosti nakon što su jednoglasno odlučili o najboljoj ponudi za nove i korištene avione. 

Iz Vlade su utaknuli da su “zbog zaštite integriteta procesa” ti podaci klasificirani.

Američki tehnološki napredniji

SAD je Hrvatskoj ponudio nove i tehnološki naprednije F-16 zrakoplove – Model Block 70 – 72. Predali su dvije ponude: jednu za 8, a drugu za 12 aviona, ali i najskuplju opciju.

Odluči li se država za njihov avion cijena bi za cijeli paket, prema neslužbenim informacijama, bila između milijardu i 300 do milijardu i 800 milijuna dolara. Spremni su ih isporučiti u iduće tri do četiri godine. Njihove borbene lovce ima 25 zemalja.


Francuska ponuda najveće je iznenađenje natječaja!

Dvanaest rabljenih zrakoplova Rafal porezne bi obveznike stajalo nešto više od milijardu eura. Riječ je o zrakoplovima dvomotorcima, što bi dugoročno povisilo i operativne troškove. Pod uvjetom da se ugovor potpiše dogodine – prvih šest aviona spremni su isporučiti 2024. godine, preostale godinu dana kasnije. Osim Francuske, nijedna NATO država ih nema u svom zrakoplovstvu. Koriste ih, primjerice, Katar i Egipat.

Švedska Hrvatskoj nudi svoje nove Gripen zrakoplove

Njihova nabava, neslužbena je procjena, državni bi budžet olakšala za oko milijardu eura. Mogu ih isporučiti u roku od dvije godine.

Iskazali su se u nekim NATO operacijama. Njihove zrakoplove imaju susjedna Mađarska, ali i Češka, Brazil, Južnoafrička republika.

Izraelci su stari hrvatski znalci

Nakon posljednjeg fijaska, u igru su se vratili sa starijom verzijom F-16 barack model Block 30 bez opreme koju su sami nadogradili u avion. Američki proizvođač stao je iza njihove ponude. Riječ je o avionima koji su se počeli proizvoditi prije više od 30 godina i za koje prema dostupnim podacima – traže između 500 milijuna do milijarde dolara. Iskazali su se u borbenim sukobima u izraelskom susjedstvu. Ima ih rumunjsko, portugalsko, grčko, te norveško zrakoplovstvo.

Osim aviona, potpis na ugovor trebao bi jamčiti i obuku pilota i tehničara, logističku potporu i opremu, ali i potencijalnu vojno – gospodarsku suradnju s državom koja će se odabrati.

Komentari