Država traži sufinanciranje EU za dovršetak autoceste Zagreb-Sisak koju gradimo od 2006.

Vjekoslav Skledar / CROPIX

Hrvatske autoceste raspisale su javni natječaj za nadopunu studije izvodljivosti neizgrađenog dijela autoceste Zagreb-Sisak u dionici koja će povezivati Novi Zagreb s velikogoričkom zaobilaznicom i u koju će biti investirano 75 milijuna eura.

“Projekt se nalazi u jugoistočnom dijelu Zagreba između rijeke Save i autoceste A3. Sarajevska ulica u Zagrebu koja je predmet proširenja za oko kilometar u okviru projekta, čini istočnu granicu stambenih naselja Utrina, Travno i Dugave”, navodi se u spomenutome natječaju HAC koji predstavlja prvi korak naprijed u punoj izgradnji autoceste Zagreb-Sisak (A11) nakon višegodišnjeg zatišja.

Naime, nakon što je u proljeće 2015. u promet puštena dionica A11 od Buševca do Lekenika, na izgradnji punog profila autoceste nije se događalo ništa. S druge strane, premijer Plenković i drugi članovi Vlade za posjeta Sisku nisu propuštali priliku najaviti da će se gradnja preostalog dijela A11 nastaviti.

Gradnja započela prije 14 godina

Od zamišljenih 47 kilometara i 500 metara A11, čija je gradnja počela sada već pomalo davne 2006., izgrađeno je nešto manje od 30 kilometara. Uz dionicu Lekenik-Sisak-Petrinja potrebno je izgraditi i spomenuti priključak iz Novog Zagreba na velikogoričku zaobilaznicu.



Prema odredbama spomenutoga natječaja HAC-a, projekt čiju je studiju izvodljivosti potrebno nadopuniti sastoji se od tri dijela. Prvi je vijadukt na A11 i spoj na Sarajevsku cestu u investiciji od 48 milijuna eura, zatim su tu rekonstrukcija i proširenje Sarajevske ulice (13,3 milijuna eura) te izgradnja tramvajske pruge vrijedna šest milijuna i 700 tisuća eura.

Prva studija izvodljivosti ovog projekta načinjena je 2015.

“Hrvatske autoceste namjeravaju prijaviti projekt ‘Vijadukt preko ranžirnog kolodvora i spoj na Sarajevsku cestu, te rekonstrukcija Sarajevske ceste’ za sufinanciranje iz EU fondova”, navodi se u dijelu natječajne dokumentacije koji objašnjava razloge nadopune postojeće studije izvodljivosti.

Duljina vijadukta, kao najzahtjevnijeg dijela investicije koji će omogućiti promet iznad ranžirnog kolodvora u Jakuševcu, je 715 metara. Sastojati će se od dvije mosne konstrukcije s dva traka i po jednim zaustavnim trakom u oba smjera.

Početak radova na vijaduktu i Sarajevskoj ulici, prema navodima iz natječaja HAC-a, planira se za kraj ove godine. Prikupljanje ponuda za nadopunu spomenute studije izvodljivosti u tijeku je do 7.veljače ove godine. Nakon nadopune studije izvodljivosti, HAC planira raspisati natječaj za izvoditelja radova na izgradnji vijadukta i rekonstrukcije Sarajevske ulice, piše Novac.hr.

Komentari