DOLAZI I TAJ DAN Pelješki most, od Komarne do Brijesti, spaja se u srijedu, 28. srpnja

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL

Pelješki most spojit će se u srijedu, 28. srpnja! U večernjim satima toga dana ugradit će se zadnji, 165. segment čelične rasponske konstrukcije čime će se most u potpunosti spojiti od Komarne do Brijesti. Njegova puna dužina iznosi 2,4 kilometra.

Zadnji segment će se ugraditi između stupnih mjesta S8 i S9 odnosno na udaljenosti 1500 metara od Komarne i 900 metara od Brijesti. Spajanje mosta bit će tri dana prije nego što su kineski izvođači preuzeli njegovu izgradnju. Osim toga, zadnji segment će se ugraditi znatno prije od planiranog, piše Večernji list.

Prema prvom planu, spajanje mosta je trebalo biti potkraj rujna ili početkom kolovoza no taj se rok stalno skraćivao kako su se Kinezi uhodavali s ugradnjom segmenata. Radnici China Road And Bridge Corporation (CRBC), naime uhvatili su odličan ritam ugradnje segmenata pa im je tako na početku trebalo, a što je bilo i prema planu, da podignu i zavare jedan segment 10 do 11 dana, a sad im je za to potrebno sedam dana.

A nakon što se ugradi i zadnji segment čelične nosive konstrukcije mosta, slijedi njegovo opremanje, a to znači među ostalim asfaltiranje kolničke konstrukcije, postavljanje zaštitne ograde i zaštite od vjetra, postavljanje elektroinstalacija i 24 kamera za nadzor prometa i sigurnosti.



Svi radovi trebaju završiti do 31. siječnja 2022.

U planu je da svi radovi na mostu završe do 31. siječnja 2022. Uoči spajanja mosta dogodio se još jedan važan dogašaj, a to je probijanje još jednog, trećeg tunela na pristupnim cestama Pelješkom mostu.

Riječ je o tunelu Polakovica duljine 1240 metara, a probio ga je grčki Avax. Austrijski Strabag je na svojim dionicima pristupnih cesta već probio dva tunela – Debeli brijeg i Kamenice.

U Hrvatskim cestama ističu da je tunel Polakovica dio četvrte faze stonske obilaznice i zajedno s mostom Ston i još jednim tunelom – Supava čini najkompleksniji dio ovog zahvata s obzirom da će most biti između dva tunela. Iskop tunela Polakovica započeo je u rujnu prošle godine, a ukupno je iskopano čak 90 tisuća kubičnih metara materijala te je utrošeno 44 tone armature i 29 tisuća četvornih metara mlaznog betona za primarnu podgradu.

Prema podacima Hrvatskih cesta, na radovima je sudjelovalo 30 radnika raspoređenih u dvije smjene. Još uvijek traju radovi i na iskopu posljednjeg tunela na projektu – Supava, dugog 1290 metara, koji su trenutno na 50 posto. Što se tiče mosta Ston, koji će biti dug 485 metara, na tom gradilištu se napreduje s armirano betonskim radovima na stupovima dok se u izdvojenom pogonu brodogradilišta u Splitu proizvode dijelovi čelične konstrukcije, piše Večernji list.

Komentari