Direktor HTZ-a: Brojke skoro pa dosežu kolovoz 2019., nitko nije mogao predvidjeti ovakve rezultate

Screenshot N1

Rezultati turističke sezone u Hrvatskoj nadmašili su očekivanja, a sve je komentirao direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Hrvatska je već premašila broj turističkih noćenja iz cijele 2020. godine. Prema podacima sustava eVisitor, u zemlji je od početka godine do danas ostvareno 55,3 milijuna noćenja. Od početka ove godine ujedno je ostvareno i 9 milijuna turističkih dolazaka, odnosno Hrvatsku je u ovoj godini posjetilo već 1,2 milijuna turista više nego li protekle godine.

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić za Dnevnik N1 rekao je da su rezultati odlični, a nada se ta će se tako i nastaviti do kraja sezone.

“Na ovom jednom od prolaznih vremena situacija je jako dobra, čak bih rekao i odlična s obzirom na okolnosti. Prije tri mjeseca nitko nije mogao opredvidjeti da ćemo se približiti ovim brojakama koje skoro pa dosežu kolovoz 2019. Koliko će to trajati, ovisi o nama samima – koliko ćemo se pridržavati mjera i biti discplinirani.



Mislim da smo do sada pokazali visok stupanj discipline i odgovornosti i da su u konačnici to strani turisti prepoznali i zato je Hrvatska percipirana kao najsigurnija turistička destinacija na Mediteranu”, rekao je Staničić.

Dodaje da su i najave do kraja godine jako dobre:

“Vidimo i iz podataka kolega iz HAC-a i HAK-a da su gužve na cestama prisutne, idalje imamo preko milijun turista i u tom smislu je za očekivati da ćemo nastaviti ovakvim tempom. Ali treba se nastaviti pridržavati mjera”.

Konkurenti poput Španjolske, Portugala i Italije završili su u “crvenom” na karti ECDC-a, koliko se to odrazilo na nas?

“Ja bih rekao da je struktura gostiju, kada gledamo po tržištima, ostala slična onoj prije padnemije. Top pet su Nijemci, Slovenci, Austrijanci, Česi i Poljaci. Tako je otprilike bilo i prije. Ne smijemo zanemariti domaće gosti koje također bilježe porast. Turisti danas traže tip smještaja koji je izoliraniji i gdje je veća privatnost.

Zato dobre rezultate bilježe kuće za odmor. Turisti traže i boravak na otvorenom, aktivnosti… Prisutan je jako ove godine i last minute. Turistički sektor se jako dobro pripremio za sezonu. Tome su pridonijele i mjere Vlade za očuvanje radnih mejsta. I kroz promociju smo istaknuli sigurnost, blizinu i kvalitetu. Zato danas imamo brojke kakve imamo”, naglašava Staničić.

Broj dolazaka i noćenja je veći, no što je s potrošnjom?

“Vidjeli ste i da je, po fiskalizaciji, izdano više računa nego prošle godine. Vidjet ćemo na kraju turističke godine kakva je bila potrošnja u odnosu na prethodne. Siguran sam da je bolja nego lani, a vidjet ćemo je li bolja od 2019. Ja vjerujem da jest. Segment nautike je dobro popunjen, a znamo da su nautičari tradicionalno najveći potrošači”, odgovara Staničić.

Je li se s dolaskom više stranih gostiju promijenio odnos prema domaćima koji su prošle godine spašavali sezonu. Često se pojavljuju medijski napisi kako im se otkazuje smještaj u zadnji tren jer stranci plaćaju više.

“Mislim da su to izolirani slučajevi, da to nije praksa naših privatnih iznajmljivača. Oni koji se dugi niz godina bave iznajmljivanjem i pružanjem usluga cijene svakog gosta, bio on domaći ili strani. Naglašavamo u kamapnjama gostoljubivost i dobrodošlicu svim turistima. Moram reći da smo u HTZ-u posebno posvetili pažnju domaćim turistima, pojačali promociju i imamo proast među njima”, rekao je Staničić.

Komentari