Čačić ima ideju kako obnoviti Zagreb: Formirala bi se posebna tvrtka koja bi vodila obnovu, a ona bi se financirala iz cijene goriva

Zeljko Hajdinjak / CROPIX

Dok traju prepucavanja između Grada Zagreba i Ministarstva graditeljstva kako će izgledati novi zakon o obnovi glavnog grada nakon potresa, bivši ministar graditeljstva i varaždinski župan Radimir Čačić kaže da ima puno jednostavniji i učinkovitiji model obnove.

Po Čačićevoj ideji, formirala bi se posebna tvrtka koja bi vodila obnovu, a ona bi se financirala iz cijene goriva. Točnije, iz svake litre koju natočimo na benzinskim stanicama, 1,2 kune bi išlo u tu posebnu tvrtku za obnovu Zagreba.

“Model je već isproban na autocestama i upravo zato je formirana tvrtka Hrvatske autoceste. Samo što su se nakon mog mandata dečki malo zaigrali i cijena kilometra autoceste porasla je dvostruko, a broj zaposlenih trostruko. Ali to ne znači da je model loš, dapače”, rekao je Čačić za 24 sata.

Kako bi ta njegova ideja funkcionirala? Vlada bi osnovala tu novu tvrtku ili kadrovski osposobila već postojeći APN i odlučila bi da pet godina 1,2 kune iz litre goriva ide na njihov račun. To je oko 60 milijuna mjesečno ili 720 milijuna kuna godišnje ili 3,6 milijardi za pet godina. Na osnovu tog dugoročnog prihoda, nova tvrtka bi se bez problema mogla zadužiti i otplaćivati kredit.



Čačićeva ideja naravno predviđa dodatni namet od 1,2 kune na inače velike cijene goriva.

“Mi svi solidarno moramo platiti obnovu i pitanje je samo koja će biti forma. Ako ne bude išlo na ovaj način, ići će iz poreza. Kroz cijenu goriva se trošak raspoređuje na vlasnike vozila i što je najvažnije, veliki dio troška snosit će i turisti koji dolaze automobilima u Hrvatsku. Zato to smatram najboljim modelom financiranja, iako je naravno primjenjiv i svaki drugi namjenski dugoročni porez iste veličine”,  objašnjava Čačić za 24 sata.

Komentari