Beroš o koronavirus.hr ‘To nije bila obična stranica od 50-ak tisuća kuna, stručne službe napravile su odgovoran posao’

Vili Beroš/Robert Anic/PIXSELL

Ministar zdravstva Vili Beroš upitan je, tijekom sjednice Stožera, o istrazi Uskoka stranice Koronavirus.hr.

Na pitanje zašto ranije nije bilo javnog natječaja i kako je izabrao MediaVal, rekao je da  agencija zakupila domenu koronavirus.hr, oni su bili spremni to prepustiti vladi, ne na ekonomskim principima. U nekoliko dana dogovorena je uspostava platforme, a 11. ožujka ponuđena je testna verzija u roku dva dana. “Nakon nekoliko dana zaživjela je stranica”.

“Treba se vratiti u ožujak 2020., tada je bilo specifično. Prošle godine u Italiji smo imali situaciju da epidemija buja, da raste broj zaraženih i umrlih. Naslutili smo da to dolazi. Sjetimo se onoga kad su se police počele prazniti, domaćice su kupovale kvasac, ugroza se približavala. Stoga mogu reći da smo 25. veljače imali prvi slučaj zaraze, a 11. ožujka sam kao ministar donio odluku o epidemiji. Od prvog dana smo jasnu komunikaciju stavili kao imperativ. Zato smo svaku dan, nekad i dvaput dnevno, imali konferencije. Ali nismo mogli odgovoriti na sva pitanja. To je bio period kad smo se snalazili kako smo mogli i znali. Bilo je teško prikupiti sve kanale iz institucija. Javila se potreba da se žurno uspostavi središnje mjesto za komunikaciju, da bi odgovorili na brigu građana”, objasnio je.

Dodao je da su na temelju traženja zakonitog rješenja dobili mišljenje od ministarstva te je u rješenju navedeno da se može primjeniti članak 42. Zakona o javnoj nabavi.


‘To nije bila obična stranica’

“Tražili smo da se izuzme javna nabava od jedinog relevantnog tijela. Cijena bez PDV-a je 899 tisuća. Puno je važnije reći i sve što je angažman uključio. To nije bila obična stranica od 50-ak tisuća kuna”, tvrdi.

Naglasio je da su žurno uspostavljene sve ostale društvene mreže, njihovo održavanje i upravljanje kroz period od šest i pol mjeseci.

“Spomenuta agencija nije napravila samo web i mreže, već je šest i pol mjeseci svaki dan po cijeli dan pratila stanje analiza, pripremala i objavljivala sadržaj, postove, vizuale. Odgovarali su na upite građana…”.

Dodao je da je agencija bila servis za građane kad je bio potres u Zagrebu, “kad smo uveli propusnice… Na stranici je objavljeno preko 3000 tekstova, odgovoreno je preko 10.000 upita… Bilo je preko 5.5 milijuna jedinstvenih posjetitelja. Preko 1200 priča na Instagramu, preko 600 poruka u viber grupi, titlovane su konferencije”.

Poručio je: “Legitimno je i očekivano da USKOK istraži poslovanje. No, stručne službe napravile su odgovoran posao”.

Na koji način je formirana cijena?

“Kao ministar sam imao političku ulogu i zadatak dao stručnim službama, ali nije zadatak ministra miješati se u rad stručnih službi, javne nabave, financija, informatike… Valjda postoji način kako se cijena dogovara sukladno radnim satima, onome što netko nudi. Ne mogu govoriti o načinu formiranja cijene”, rekao je, prenosi N1.

Komentari