Banelli: Prijevozništvo i cestovni promet su krvnožilni sustav gospodarstva i on mora funkcionirati

Davor Pongracic / CROPIX

Hrvatski prijevoznici nalaze se na udaru dvije krize. S jedne strane prijeti im epidemija koronavirusa, a s druge migrantska kriza. U Studiju 4 gostovali su Marijan Banelli prometni lobist, Mario Ćurak prijevoznik i njegov kolega Željko Marić koji su komentirali ove aktualne probleme.

“Prijevozništvo i cestovni promet su krvnožilni sustav gospodarstva i on mora funkcionirati. Prijevoznici u dobili naputke da svojim vozačima kažu kako će se ponašati u sadašnjoj situaciji što se tiče koronavirusa, ali što se tiče migranata to je viša sila. Oni tu ne mogu ništa jer skoče mu sa nadvožnjaka na kamion po noći, razrežu ceradu, a zatim se primire i čekaju da prijeđu granicu. Šteta za prijevoznika je nemjerljiva. A još kad mu u kamionu pronađu migrante, prijevoznik ispadne kriv”, rekao je Banelli.

Prijevoznik Ćurak požalio se da je dobio kaznu od 28.000 jer su mu pronašli tri migranta u kamionu. Nakon što se žalio carini u Osijeku kazna je skočila na 39.000 kuna, a kako kaže, ni kriv ni dužan.

“Imam 12 kamiona i svako jutro očekujem da me vozač nazove i kaže da su mu pronašli migrante u kamionu. Nemamo mi s tim nikakve veze. Sve osim što se nađe u kabini ne bi trebala biti naša stvar.”



Opasan i stresan posao

Marić je rekao kako su mu već tri puta pronašli migrante u kamionu, zadnji puta prije 20-ak dana.

“Ako je vozač strani državljanin koji ima radnu dozvolu carina uzme kamion i robu i ne može dalje dok se ne plati kazna koja je u prosjeku 22.000-23.000 kuna. Nema sredstva da se plati za npr. sedam dana.”

Banelli je istaknuo da je posao vozača ne samo stresan već je postao i opasan.

“Mislim da Vlada mora izvijestiti da se poduzmu sve mjere kako bi se zaštitili hrvatski ljudi, naši prijevoznici i vozači, a prema ovome ispada da se štiti migrante. Njih se mora tretira kao one koji ilegalno prelaze granicu. Koronavirus je viša sila, ali migranti nisu. Problem Bajakova i Batrovci mora se rješavati na bilateralnom nivou, ali se mora uključi i Bruxelles jer je to prava šengenska granica”, zaključio je Banelli za HRT u Studiju 4.

Komentari