Akcija pošumljavanja opožarenih područja u Dalmaciji počinje 17. listopada

Facebook

Akcija pošumljavanja opožarenih područja u Dalmaciji “Boranka” počet će 17. listopada, a planirano je da volonteri, uz poštivanje epidemioloških mjera, zasade više od 20.000 sadnica, najavio je u petak koordinator akcije Dan Špicer u Žrnovnici kod Splita.

“Ovogodišnja ‘Boranka’ počet će u Žrnovnici koju je 2017. zahvatio strašan požar u kojem je stradao šumski fond koji mi sada želimo obnoviti akcijom sađenja sadnica 17. i 18. listopada”, rekao je Dan Špicer na konferenciji za novinare.

Drugi dio ovogodišnje “Boranke” planiran je za vikend 24. i 25 listopada kada će se saditi stabla u Sitnu Donjem kod Split, na području koje je također izgorjelo u požaru prije tri godine. Treći, završni dio ovogodišnje “Boranke” planiran je za vikend 14. i 15 studenog kad će volonteri također zasađivati opožareno područje Sitna Donjeg, kazao je Špicer.

Akciju “Boranka” poduprli su i hrvatski nogometni reprezentativci Domagoj Livaković i Nikola Vlašić čije su video-snimke emitirane na konferenciji za novinare.

Ovo je treća godina u nizu da se održava akcija “Boranka” koju organizira Savez izviđača Hrvatske. Tijekom 2018. i 2019. u toj je akciji na opožarenim područjima Dalmacije sudjelovalo oko 6.300 volontera iz cijele Hrvatske koji su zasadili 65.000 stabala na dalmatinskim požarištima. Ovog je ljeta u volonterskoj akciji “Budi moja voda” obavljeno zalijevanje oko 20.000 novozasađenih stabala na tim požarištima kako ih visoka temperatura i suša ne bi zaustavili u njihovom rastu.

Po Špicerovim riječima, ovogodišnja “Boranka” je, zbog epidemioloških mjera izazvanih koronavirusom, nešto manjeg obima nego prethodne dvije godine, ali, istaknuo je, najvažnije je da se nastavlja kontinuitet.

“Ova sezona iznimno je izazovna zbog pandemije koronavirusa, ali dat ćemo sve od sebe da nastavimo saditi stabla na ‘crna dalmatinska požarišta’ kako bismo vratili šume tamo gdje su nekada bile” poručio je Špicer.

Akcija “Boranka” je najveća ikad organizirana akcija pošumljavanja u Hrvatskoj čija je važnost prepoznata i izvan Hrvatske.

Projekt pošumljavanja opožarenih dijelova Dalmacije “Boranka” u Bruxellesu je 2019. dobio najprestižniju nagradu za marketinšku učinkovitost EuroEffie. O vrijednosti te nagrade govori i podatak da se za EuroEffie natječu najveći svjetski brendovi s velikih europskih tržišta, s medijskim i produkcijskim budžetima daleko većim nego u Hrvatskoj.

Komentari