Vanđelić: Dosad smo dobili devet privremenih odluka o obnovi oštećenih zgrada

Foto: Davorin Visnjic/PIXSELL

Damir Vanđelić, ravnatelj Fonda za obnovu Grada Zagreba, Krapinsko-zagorske županije i Zagrebačke županije predstavio je danas kvartalno izvješće o radu Fonda, dok su direktor Službe za pripremu dokumentacije za javnu nabavu Saša Miroslavić i direktor Službe za prevenciju prevara Davor Iljkić predstavili aktivnosti u svojim segmentima.

Ukupni troškovi Fonda u prva tri mjeseca ove godine iznosili su 18.192.086,59 kuna, od čega su 17.297.664,63 kune (95%) isplaćene za naknade šteta uzrokovanih potresom, kazao je Vanđelić.

“Fond je do 31. ožujka 2021. od Ministarstva zaprimio tri privremene odluke o obnovi potresom oštećenih zgrada koje zahtijevaju tehničko-financijsku kontrolu i ti su natječaji u tijeku, a ovih dana dobili smo dodatnih šest privremenih odluka, dakle, ukupno devet. Fond je izmjenama Zakona o obnovi u veljači dobio dodatne obveze, od nadležnosti za obnovu dijela stambenih zgrada u Sisačko-moslavačkoj i Karlovačkoj županiji, do rješavanja privremenog smještaja za građane koji su ostali bez svojih domova u potresu. U prvoj fazi dobili smo zahtjeve za privremenim smještajem na 25 lokacija u Karlovačkoj, Krapinsko-zagorskoj te Zagrebačkoj županiji i njih su operativni koordinatori posjetili, snimili potrebne radove i sad se pripremaju za rješavanje privremenog smještaja, a u međuvremenu su stigli zahtjevi i za 628 lokacija u Sisačko-moslavačkoj županiji koji će se rješavati u drugoj fazi budući da Stožer završava zbrinjavanje po ranije započetim postupcima i u postupku je predaja poslova Fondu”, objasnio je ravnatelj Fonda Damir Vanđelić.

Saša Miroslavić, direktor Službe za pripremu dokumentacije za javnu nabavu istaknuo je da Fond uspostavlja visoko transparentan način upravljanja nabavom kao i dinamički sustav nabave i elektronske dražbe. S obzirom da se on slabo koristi u Hrvatskoj, održan je i webinar s ciljem edukacije potencijalnih ponuditelja.



“Velika prednost dinamičkog sustava nabave je u tome što omogućava konstantno tržišno natjecanje i za cijelo vrijeme uspostave omogućava svim zainteresiranim ponuditeljima da se uključe. Osim toga, u postupcima nabave koje smo pokrenuli temeljem zaprimljenih privremenih odluka resornog Ministarstva, koristimo e-dražbe kao transparentne tehnike za dodjelu ugovora. E-dražbe su automatski anonimizirani proces, što znači da ni Fond niti ponuditelji ne znaju tko je na kojem mjestu i tko će u konačnici dobiti ugovor”, objasnio je Saša Miroslavić dodavši da je u korištenju e-dražbi cilj Fonda postizanje ušteda i stvaranje transparentne okoline za odabir ponuditelja.

Davor Iljkić, direktor Samostalne službe za prevenciju prijevara objašnjava da se njegov rad bazira na prevenciji i analitici, pa su za početak svi zaposlenici Fonda kao i članovi Upravnog vijeća ispunili izjave odnosno upitnike o sukobu interesa.

“U cilju utvrđivanja rizika izrađuju se kontrolni procesi koji nas mogu upozoravati na sve moguće nepravilnosti ili zlouporabe. Cilj je čitav proces digitalizirati. Za sada najviše pomažu alati FINA-e, dok ne nabavimo Anty-fraud Software. Trenutno smo u fazi testiranja gotovih rješenja koja su prisutna na tržištu. Uspostavili smo sustav prijavljivanja nepravilnosti na web stranici putem e-maila [email protected] temeljem kojih nam građani mogu dojaviti svoja saznanja i opservacije, i apeliram da to učine bez straha jer je njihov identitet zaštićen temeljem Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnosti”, kazao je Iljkić zaključivši da Fond radi i na uvođenju ISO 37001 standarda namijenjenog minimiziranju mogućnosti koruptivnih radnji u nekoj organizaciji.

Komentari