Sezona 2021. mogla bi biti bolja nego što očekujemo, pogotovo iznajmljivačima kuća za odmor. Evo što gosti traže

Ilustracija Foto: Duje Klaric / CROPIX

Sezona bi nam, prema prvim najavama, možda u konačnici i mogla biti puno bolja od one kakvom ju se sada usudimo zamisliti. No, to ne vrijedi za sve, posebno kada su mali iznajmljivači u pitanju.

Na tržištu će, po svemu sudeći, ostati i lijepo zaraditi samo oni koji se brzo prilagode novim pravilima igre i imaju ili luksuznu ili zaista jedinstvenu ponudu i uslugu. To je postalo jasno već u prvim danima 2021. godine. Naime, u prosincu prošle godine mali iznajmljivači pojačano su odjavljivali apartmane, što nas dovodi do zanimljivog podatka; u 2020. na području Splitsko-dalmatinske županije odjavu pružanja ugostiteljskih usluga u domaćinstvu zatražilo je 3266 građana, od čega 1200 baš iz Splita.

 Vlasnik luksuzne kuće za odmor u Imotskom kraju, koji u medije nije htio izaći imenom i prezimenom jer smatra kako je sve još uvijek neizvjesno i ne želi se izlijetati, dao je za Slobodnu Dalmaciju zaista zanimljive informacije. Koroni unatoč, njegov je kalendar za iduću sezonu pun gotovo 90 posto!

Primjeri trenutno više iznimka nego pravilo

Jasno je da su ovakvi primjeri trenutno više iznimka, nego pravilo, no da su riječi naših sugovornika istinite potvrđuju nam i iz turističke agencije Adriagate. Dalmacija, prema njihovim iskustvima, zaista sjajno stoji na turističkoj mapi Hrvatske! Na Adriagateovoj službenoj web stranici vidljivo je kako su posebno izdvojene kuće na osami, čini nam se to će biti adut turističkog uspjeha ove godine.



“Krajem 2020. godine bilježimo porast u broju rezervacija za 2021. godinu prvenstveno kod kuća za odmor s naglaskom na izdvojenije kuće u manjim destinacijama, te vile. Ako ćemo govoriti o brojkama možemo kazati da smo prošli tjedan zabilježili više od 200 rezervacija, od čega su više od 50 posto rezervacije za kuće za odmor, dok je taj udio prošle godine u istom periodu iznosio 27 posto. Dalmacija čini čak 70 posto rezervacija za spomenuti period”, pojašnjava Ana Popović iz Adriagatea.

Rekla je i kako u rezervacijama prednjače Nijemci koji čine 46 posto svih rezervacija, što je, tvrdi, i karakteristično za ovaj period godine poznavajući da Nijemci inače rezerviraju dosta ranije u odnosu na druga tržišta.

“Veći broj rezervacija ostalih tržišta očekujemo početkom drugog kvartala ove godine. Iako smo još uvijek daleko od rezultata koje bi inače ostvarivali u ovo vrijeme trenutni rezultati nam ulijevaju optimizam u budućnost i relativno brz oporavak sektora u kojem mi djelujemo. Naravno da moramo napomenuti da očekujemo da će sektor privatnog smještaja, jednako kao i u prošloj sezoni, bilježiti manje opadanje u broju dolaska i ostvarenom broju noćenja u odnosnu na hotelski smještaj ili na druge sfere turizma”, veli Ana.

Evo što gosti traže ove godine, budite spremni

Nijemci će, baš kao i Francuzi, izvještavaju njihovi mediji, u 2021. u velikom broju rezervirati godišnji odmor putem turističkih agencija koje nude mogućnost otkazivanja rezervacija, vraćanja novca uslijed otkazivanja te putem agencija koje nude pouzdane informacije o sanitarnoj situaciji pojedinih destinacija. Fleksibilnost rezervacija bit će jedan od osnovnih kriterija pri odabiru godišnjeg odmora, a očekuje se i porast last minute rezervacija.

Šibenik je spreman, očekuju 60 posto prometa iz 2019.

Dino Karađole, direktor šibenskog turističkog ureda kaže kako i oni očekuju dobru sezonu.

“Situacija je da očekujemo dobru sezonu i podsezonu (ne predsezonu) na osnovu pojedinačnih upita kao i rezervacija prema privatnim iznajmljivačima, kao i agencijskim upitima prema hotelima. Normalno da računamo kako će epidemiološki situacija biti vrlo povoljna te da će veći dio putnika biti procijepljen. Planiramo promet od 60 posto onoga iz 2019., no tek iza Uskrsa ćemo sve bolje moći planirati to jest znati u kojem će smjeru sezona ići. Planiramo niz marketinških akcija zajedno sa svim većim turističkim subjektima i turističkim zajednicama na području naše županije”.

Komentari