Iduće školske godine uvode se nacionalni ispiti u osnovnim školama

Ilustracija

Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs komentirao je proteklu školsku godinu rekavši da je bila zahtjevna te da se unatoč pandemiji nije odustalo od reforme u sustavu obrazovanja. 

Vršitelj dužnosti ravnatelja Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović naglasio je da će se od iduće školske godine uvesti nacionalni ispiti u osnovnim školama te da se razmišlja o spajanju A i B razine na državnoj maturi.

“To će biti jedan dobar temelj za ono što slijedi, ne samo u vanjskom vrednovanju u spomenutim razredima nego i u srednjim školama jer kad idemo iz pozicije ravnopravnosti za sve, onda možemo vrednovati sve ono što se vrlo često dovodi u pitanje, a to je da ocjena svugdje ne vrijedi isto”, naglasio je u HTV-ovoj emisiji ‘Ima li što novo?‘.

Dodao je da se državna matura održava pod strogim mjerama te da je mali broj zaraženih maturanata i onih koji su u samoizolaciji. Oni će također moći pisati maturu te upisati studijske programe.



“Esej sigurno neće ‘procuriti’, ja to jamčim. Državna matura je jedan projekt visokog rizika i u njoj sudjeluje 32.000 učenika sa 120.000 ispita, više stotina nastavnika i ispitivača”.

“Od sljedeće godine nastava će u svim školama krenuti po novim kurikulima i kurikulum dokumenti se i dalje rade, samo što se o njima toliko ne priča i ne problematiziraju se u javnosti”, otkrio je Fuchs

Naglasio je da su u protekloj školskoj godini učenici od prvog do četvrtog razreda proveli 98 posto nastave u školi odnosno ‘licem u lice’ na razini Hrvatske, 85 posto razredna nastava, 71 posto srednjoškolci bez maturanata i 90 posto ‘licem u lice’ maturanti. “Njih smo posebno štitili zbog mature”.

‘Veliki propusti Ministarstva obrazovanja i Ministarstva zdravstva’

Maturant IV. gimnazije ‘Marko Marulić’ iz Splita Gordan Kragić istaknuo je kako je velik propust Ministarstva obrazovanja i Ministarstva zdravstva što nije potaknut veći broj učenika na cijepljenje. Rekao je kako je stvar slučajnosti što je trenutno zaražen mali broj maturanata.

Dodao je kako preko ljeta treba pokrenuti veću kampanju za cijepljenje učenika. Ministar je pak rekao da je odaziv na cijepljenje prosvjetnih radnika bio relativno dobar te je pozvao sve koji se nisu cijepili da to učine. Dodao je kako je, kada je riječ o cijepljenju učenika, situacija malo drugačija.

Ravnateljica Srednje škole Glina Marija Margušić Novosel istaknula je kako su upisi u srednje škole na Banovini za tri tjedna kao i u ostatku Hrvatske te se nada da će sve dobro proći.

Profesor geografije u Osnovnoj školi ‘Ivo Andrić’ u zagrebačkom Sopotu Dejan Nemčić rekao je kako je pandemija iznjedrila i neke pozitivne stvari u hrvatskom školstvu, primjerice solidarnost među profesorima i nastavnicima postala je veća, ali su se učitelji povezali i s učiteljima iz susjednih zemalja.

Više psihologa i pedagoga u školama

Dodao je da su se učenici u protekloj godini suočavali s velikim psihičkim problemima. Nemčić je kazao da je uveo nulti sat za svoje učenike te su razgovarali o problemima s kojima se susreću. “Znam da je taj nulti sat imao smisla”.

Margušić Novosel dodala je kako su potres i pandemija ostavili traga na učenicima, ali i njihovim obiteljima. Istaknula je da se učenici u prvim i drugim razredima srednjih škola nisu dobro povezali u razredima.

Fuchs je rekao kako će se u idućem periodu u sustavu obrazovanja zapošljavati veći broj psihologa i pedagoga te će se pružiti pomoć svim učenicima kojima je potrebna.

‘Treba promijeniti obrazovni sustav’

Profesorica njemačkog jezika Srednje škole Vrbovec Ivana Valjak-Ilić rekla kako treba promijeniti obrazovni sustav jer u Hrvatskoj je bitna ocjena, a ne znanje. Gordan Kragić se slaže da treba promijeniti obrazovni sustav jer ocjene nisu realne. Pohvalio je uvođenje državne mature.

Valjak-Ilić rekla je da ima zamjerki na državnu maturu jer strani jezici nemaju usmeni dio ispita.

Spajanje hrvatskih i srpskih škola u Vukovaru?

Gradonačelnik Vukovara Ivan Penava predlaže spajanje hrvatskih i srpskih škola u Vukovaru. Ministar Fuchs rekao je da čeka da čuje na koji način je osmišljena primjena A, B i C modela, koja je ustavna i zakonska kategorija.

“I kad se osmisli taj model, koji još uvijek nisam uspio čuti, kako ga kani primijeniti u praksi, mora doći na mišljenje u Ministarstvo pa ćemo vidjeti”, naglasio je.

Komentari