NOVO ISTRAŽIVANJE Predsjednici pada potpora

Novo istraživanje Promocije plus za RTL predviđa neizvjenu, napetu utrku.

Sve smo bliže još jednom izboru za predsjednika Republike, a u posljednjem ovogodišnjem istraživanju političkih preferencija kandidata za Pantovčak situacija je sve napetija. Očito je da će upravo drugi krug iznjedriti pobjednika. U samom finalu, 12 dana prije izbora, troje kandidata vode iznimno napetu, gotovo pa mrtvu trku!

Najveći rast Miroslava Škore

Kolindu Grabar-Kitarović bira 26,8 posto ispitanika (28,6 posto u studenom). Zorana Milanovića 25,4 posto (24,3 posto u studenom), a Miroslava Škoru 21 posto (16,7 posto u studenom).

Mislav Kolakušić udaljio se od vodećeg trojca, ali nezanemarivih 10,6 posto ispitanika njega želi za predsjednika (u odnosu na 14 posto u studenom).



Aktualna predsjednica od rujna, uzastopna četiri mjeseca, bilježi pad potpore. U odnosu na studeni, pala je za gotovo 2 postotna boda. Milanović je od rujna na sličnoj razini, s tim da mu je od studenog potpora porasla nešto iznad postotnog boda. Najveći rast, više od 4 postotna boda u odnosu na studeni, bilježi Miroslav Škoro koji se time ozbiljno približio vodećem dvojcu. Istodobno, Kolakušić gubi 3,5 postotna boda.

RTL

Ostali ispod 3 posto

Kad se vratimo na poredak, nakon vodećeg kvarteta, peta je Dalija Orešković s 2,6 posto (2,5 posto u studenom). I ona i Ivan Pernar bilježe rast. Bivši član Živog zida sada je na 1,9 posto (1,3 posto u studenom). Dejan Kovač pada, bira ga 1,5 posto ispitanika (2,6 posto u studenom). Dario Juričan, odnosno Milan Bandić, bilježi rast, ali je i dalje ispod 1 posto (0,9 posto, a u studenom 0,5 posto).

Baš kao i Katarina Peović koja je na 0,9 posto (0,3 posto u studenom). Anto Đapić je ispod toga, na 0,4 posto. Nedjeljko Babić na 0,3 posto.

Neodlučnih birača je 7,9 posto što je, s obzirom na iznimno tijesan poredak u vrhu, jako puno, no i oni mogu odlučiti tko će u drugi krug koji je još neizvjesniji! Škoro, koji je treći izbor u prvom krugu, u drugom pobjeđuje i Grabar-Kitarović i Milanovića.

Drugi krug neizbježan

Ali do drugog kruga treba doći, a prema istraživanju ondje će se sučeliti aktualna predsjednica i bivši premijer. I tu vidimo pravi politički triler. Grabar-Kitarović u tom slučaju bira 48,3 posto ispitanika (51,8 posto u studenom). Zorana Milanovića 47,6 posto (u studenom 44,5 posto). Neodlučnih je 4,1 posto i to su oni koji bi odlučili o novom predsjedniku ili predsjednici.

U proteklih pola godine predsjednica u ovakvom srazu kontinuirano pada. U odnosu na studeni, tri i pol postotna boda, dok je Milanoviću potpora narasla 3 postotna boda. Prije mjesec dana predsjednica je bila u prednosti više od 7 postotnih bodova, a sada se ta prednost istopila na svega 0,7 posto.

Još veći pad Grabar-Kitarović bilježi u srazu s Miroslavom Škorom. Da oni uđu u drugi krug, Škoru bi odabralo 50 posto ispitanika (45,6 posto u studenom), aktualnu predsjednicu 45,2 posto (49,2 posto u studenom). Škoro ovdje u odnosu na studeni bilježi rast od gotovo 4,5 postotna poena, a predsjednica pad od čak 4 postotna poena. Smanjio se i broj neodlučnih, ali i dalje ih je 4,8 posto.

Gotovo 80 posto HDZ-ovaca u ovakvom srazu bira predsjednicu, a nešto više od 18 posto Miroslava Škoru. No više od 60 posto SDP-ovaca prednost daje Škori, gotovo upola manje je za predsjednicu.

I za kraj sraz Škore i Milanovića. Ovdje je Škorina pobjeda uvjerljivija. Bira ga 52,9 posto ispitanika (prema 49,6 posto u studenom). Milanovića 43,5 posto (u studenom 46,3 posto).

Neodlučni, kojih je ovdje 3,6 posto, ne mogu promijeniti pobjednika. I ovdje Škori potpora, u odnosu na studeni – nešto iznad 3 postotna boda, a Milanoviću pada za oko 3 postotna boda. Gotovo 90 posto HDZ-ovaca je ovdje, očekivano, uz Miroslava Škoru, a birači Mislava Kolakušića su se podijelili.

U sam finiš, u tjednu uoči predsjedničkih izbora, kandidati na vrhu ulaze s razlikom koja je gotovo na razini statističke pogreške, tako da je jedino jasno da ćemo do pobjednika doći u drugom krugu, no potpuno je neizvjesno tko će se ondje naći. A onda, ovisno o tome tko do njega dođe, počinje potpuno nova bitka, piše RTL.

Istraživanje je provela agencija PROMOCIJA PLUS od 5. do 9. prosinca 2019. CATI metodom (telefonski) na uzorku od 1300 punoljetna građana Republike Hrvatske.

Standardna pogreška uzorka iznosi +/- 2,77 posto, uz razinu pouzdanosti od 95%

Komentari