Znanstvenici pretvorili koronavirus u zanimljivu melodiju i otkrili nešto što bi im moglo pomoći pronaći lijek

U moru vijesti o koronavirusu, jedna veoma zanimljiva dolazi s Massachusetts Institute of Technology (MIT). Tamo je profesor i glazbenik Markus Buehler odlučio pokazati da koronavirus nije tako zastrašujući kako izgleda na fotografijama i vizualima.

Prof. Buehler pod povećalo je stavio protein SARS-CoV-2 koji čini ovu vrstu koronavirusa tako zaraznom. On i njegove kolege pokušale su, uz pomoć umjetne inteligencije otkriti vibracijske mogućnosti proteina kroz zvučni spektar temeljen na molekulama. Rezultat je zanimljiva skladba koju je Buehler objavio na internetu, ali i otkriće koje bi moglo biti ključno u zaustavljanju virusa.

Kako je u razgovoru za MIT News pojasnio, proteini su temeljni sastojci naših stanica, organa i tijela. “Prevodeći” te proteine u zvuk, znanstvenicima se olakšava proučavanje i tumačenje tih proteina.

Naši su mozgovi stvoreni za obradu zvuka. Naše uši u svakom trenutku bilježe visinu, dubinu, melodiju, ritam i akorde. Trebali bismo veoma jak mikroskop kako bismo sve te nijanse primijetili na slici i ne bismo ih mogli primijetiti odjednom. Stoga je zvuk elegantan način da pristupimo informacijama koje se nalaze u proteinu, pojasnio je prof. Buehler.

Dodao je kako je korištenje umjetne inteligencije omogućilo korištenje molekularnih vibracija i neuralnih mreža koje su potom stvorile novu glazbenu formu, prenosi Zimo.

U glazbi koju smo stvorili analizirali smo vibracijsku strukturu proteina koji inficira domaćina. Razumijevanje tih vibracijskih uzoraka kritično je za dizajniranje lijekova i mnogo više. Vibracije se mogu mijenjati s temperaturom, a mogu nam i reći zašto SARS-CoV-2 gravitira prema ljudskim stanicama više od drugih virusa, pojašnjava prof. Buehler te dodaje kako bi i u potrazi za lijekom mogli koristiti taj glazbeni pristup jer bi mogli tražiti novi protein koji ima istu melodiju i ritam kao antitijela, što bi onemogućilo virusu da inficira domaćina.

Hoće li upravo ovakav glazbeni pristup rezultirati pronalaskom lijeka ili cjepiva za koronavirus, teško je trenutačno reći. No sigurno ne može odmoći.