Zdravo, ali i ukusno: Deset ideja za sendviče koje će djeca pojesti sa zadovoljstvom

Pixabay

Bočica s vodom vrlo je bitna za učenike jer je teško izdržati čitavu nastavu bez ijedne kapi tekućine. Čak i kada dođe do lagane dehidracije tijela, a osjećanje žeđi je prvi znak toga, može se narušiti koncentracija na školske zadatke, dolazi do razdražljivosti, pa čak i glavobolje i umora. Kada se, pak, uzme u obzir najavljivana vrlo topla jesen pred nama, unošenje tekućine još je važnije. No ako dijete nije ljubitelj vode bez okusa i mirisa, dodajte mu malo limuna. Na taj će način imati dojam kao da pije kupovnu flaširanu vodu s okusom.

Zdravi sendvič kao najbolji izbor

Iako se nerijetko preporuča da učenici u školu mogu nositi i kuhane obroke, salate s tjesteninom i slično, praksa pokazuje da to i nije realno. To se možda može očekivati za učenike trećih i četvrtih razreda određenih srednjih škola, sportaše ili one koji zbog zdravstvenih razloga, poput dijabetesa ili celijakije, ne smiju konzumirati namirnice koje se najčešće prodaju u okolici škole pa nemaju drugi izbor.

No prosječni hrvatski učenik najčešće će posegnuti za sendvičem. To je zapravo dobra vijest jer sendviči nude pregršt načina pripreme i kombinacije namirnica, pa mogu biti uistinu hranjiv i zdrav obrok koji će osigurati potrebnu energiju tijekom svih nastavnih sati.

Sendvič može sadržavati i složene ugljikohidrate, i bjelančevine, i povrće, a usto dijete uvijek sa sobom može ponijeti i komad voća te tako u svakom školskom danu imati cjelovit obrok.

Na stranici Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo također su se pojavili i konkretni recepti koji će mnogima olakšati osmišljavanje ovog omiljenog obroka.

  1. Đački integralni sendvič – graham pecivo, polutvrdi sir, pureća šunka zelena salata, kiseli krastavci i umak od rajčice.
  2. Proteinski super sendvič – integralno pecivo sa sjemenkama ili dvije kriške raženog kruha, svježi kravlji sir, tuna u salamuri, naribana mrkva, mladi špinat ili matovilac.
  3. Tortilja sendvič s piletinom i mozzarellom – pileća prsa, maslinovo ulje, mozzarella, krastavac, mini rajčice, zelena salata, grčki jogurt i, dakako, integralna tortilja.
  4. Omlet sendvič – pecivo, jaje, paprika, rajčica, zelena salata i maslinovo ulje.
  5. Fishburger – oslića, pecivo, pridodati sir, kiselo vrhnje, krastavci i zelena salata.
  6. Namaži i smaži sendvič – povrće i namaz od slanutka. Dakako, namaz od slanutka može se zamijeniti i namazima od sira, ribe ili nekim drugima pripremljenima kod kuće.
  7. Integralni šareni sendvič – integralno pecivo ili raženo kruh, maslac, zelena salata, polutvrdi sir, pileća ili pureća prsa u ovitku, paprika i rajčica.
  8. Prušutko – pršut u integralnom pecivu, meki ili zrnati sir, rajčicu i zelenu salatu, a nudi se verzija s tofuom za vegetarijance ili one koji naprosto ne vole pršut.
  9. Mediteranski sendvič – maslina, rajčica, mozzarella, maslinovo ulja i bosiljak.
  10. Tunjevina u graham pecivu. Osim same tunjevine, sendviču se pridodaju još kuhano jaje, kiselo vrhnje, zelena salata i rajčica, piše Zadovoljna.hr 

Komentari