Treningom mozga do pomicanja granica

Mozak ne prestaje oduševljavati sposobnostima kojima se niti ne zna granica. No neki stručnjaci znaju kako ga trenirati i unaprijediti naše misli, osjećaje i ponašanje.

U njemu je sadržana tajna našeg bića, a on sam ne prestaje oduševljavati svojim sposobnostima. Riječ je naravno o mozgu.

– Kada smo budni naš mozak generira snagu od čak 23 watta, koja je dovoljna za pokretanje jedne žarulje, kaže novinarka Slavica Parlov Horvat.

Neuroznanost danas govori o njegovim velikim potencijalima, pa čak i o stvaranju neurona nakon rođenja, što se do nedavno smatralo nemogućim.


– Ljudski mozak ima veliki potencijal samoobnavljanja, ali i adaptacije. To vidimo i u mlađoj dobi jer vidimo kada djeci damo veći ulazni input, veću količinu informacija, oni ih nevjerojatno lako apsorbiraju i oni ih lako integriraju u svoje znanje. Kolike su sposobnosti mozga, gdje je granica tome – teško je reći. Osobno sam uvijek za to da postupno možemo dizati letvicu i očekivati više, objašnjava dr. med. Goran Ivkić, specijalist neurolog.

Kako unaprijediti njegov rad? Pronašli smo tehnike od kojih je prva NLP, gdje prepoznajemo svoje dobre i loše mentalne obrasce i strategije.

– Da naučimo razlikovati koje su od tih mentalnih strategija dobre za nas, a koje nisu, i onda da ih isto tako naučimo mijenjati. Primjerice, ja sam jako motivirana igrati tenis i nemam problema s motivacijom, međutim imam problema kada trebam složiti neke izvještaje i baviti se papirologijom. Osvješćivanjem svojih obrazaca mogu ih isto tako moderirati i primijeniti u situaciji kada su mi potrebni. Tako da ovu strategiju koju imam kad sam motivirana za igranje tenisa, tu istu strategiju mogu primijeniti za slaganje računa, pojašnjava Mirta Čobanov, NLP trenerica i poslovna savjetnica.

Od rješavanja računa do sukoba s drugima, sve je lakše s novim mentalnim strategijama.

– Kad smo ljuti i želimo s nekim razgovarati i riješiti neki konflikt, ako idete u stanju ljutnje nećete ga riješiti. U tom trenutku sjetite se svega što vam se sviđa na toj osobi, i vidjet ćete da će vam se promijeniti stanje, bit će jedan potpuno drugi ambijent, i lakše ćete riješiti konflikt, savjetuje Martina Mršić, poslovna trenerica i podkasterica.

Za poboljšanje koncentracije tu je neurofeedback koji počinje snimanjem aktivnosti mozga.

– Imamo sofisticiranu tehnologiju kojom se EEG mjerenje prebacuje u numeričke vrijednosti, koje mi onda možemo analizirati, i na temelju vašeg rada mozga i vaših numeričkih vrijednosti možemo prilagoditi trening baš vama, rekla je Ana Vasiljev, socijalni pedagog.

Novinarka Slavica Parlov Horvat također se odvažila na trening, vježbati mozak zvuči uzbudljivo!

– Puzzle pokrećete sa svojom pažnjom, koncentracijom, i opuštenošću, kaže Maša Turić Obrenović, mag., edukacijski rehabilitator.

Uređaj bilježi razinu opuštenosti u mozgu, što sam mirnija puzzle se bolje slažu. Ne čudi s toga kako se često koristi kod hiperaktivne djece gdje se igrama potiče pozornost.

– Po prvi puta na ekranu, uživo, vidim rezultat svojih misli. Nevjerojatno!, opisuje Slavica Parlov Horvat.

Emocije su također važan dio rada mozga, ali kako njima bolje upravljati? Psihoterapijom. Naša poznata glazbenica Maja Vučić je i psihoterapeutkinja.

– Postoje tri stvari na koje psihoterapija utječe, na naše misli, osjećaje i ponašanje. Te tri stvari su strašno usko povezane, ako ja mislim da je nešto oko mene jako opasno, ja neću ići u tu situaciju. Kako na osjećajnoj razini to znam? Amigdala mi odmah pošalje signal da je opasnost u blizini i obuzme me taj hormon stresa koji mi kaže “nemoj tamo ići”. Naučili smo svašta u životu, pa i neke krive stvari, o tome kako doživljavamo sebe i svijet oko sebe. Kad naučimo promijeniti perspektivu i da možemo gledati istu stvar na dva različita načina, onda ćemo se i osjećati bolje, zaključila je Maja Vučić, prof., psiholog i KB psihoterapeutkinja.

Komentari