Teške kritike upućene Zuckerbergu: Moćniji je i od Velikog Vođe, a kada bi Facebook bio država, bio bi Sjeverna Koreja

Sve je veći broj kritičara Marka Zuckerberga i Facebooka, a vidjet ćemo hoće li se njegovo ponašanje promijeniti ako se bojkot oglašavanja nastavi.

Kako je tijekom godina broj korisnika Facebooka rastao, tako su se pojavljivale usporedbe s velikim državama, a danas često možemo pročitati kako bi, da je država, Facebook imao više stanovnika i od Kine. Zuckerbergova mreža ima čak 2,6 milijardi korisnika diljem svijeta i mnogima je najvažnija internetska destinacija na kojoj prate vijesti, aktivnosti prijatelja, objavljuju vlastiti sadržaj, povezuju se u grupe s ljudima sličnih interesa i slično.

S rastom broja korisnika, zarade te utjecaja koje ima ta mreža, raste i broj kritika koje su s godinama postale sve ozbiljnije – od prvih velikih kritika za kršenje privatnosti korisnika do optužbi za utjecanje na rezultate predsjedničkih izbora, skandala s Cambridge Analyticom pa do uloge mreže tijekom pandemije i prosvjeda Black Lives Matter u SAD-u. Facebookom su se tako ove godine raširile grupe s teorijama zavjera koje, među inim, povezuju 5G mreže i koronavirus, a kompanija je na udaru zbog činjenice da nisu uspjeli zaustaviti govor mržnje, zlostavljanja i slično.

Autokratski i diktatorski model

U sklopu kampanje ‘Stop Hate for Profit’ brojne velike kompanije privremeno su povukle oglase s Facebooka nadajući se da će pad prihoda utjecati na Zuckerberga, koji će se ozbiljnije početi baviti negativnim i opasnim sadržajem na njegovoj mreži. Zbog svega navedenog kolumnistica The Guardiana Carole Cadwalladr tako je, umjesto s Kinom, Facebook usporedila sa – Sjevernom Korejom. Pri čemu za Zuckerberga kaže da on nije Kim Jong Un, već da je on puno moćniji.



Naglasila je kako autokratski i diktatorski model s kojim se vodi kompanija podsjeća na način na koji Veliki Vođa upravlja Sjevernom Korejom te da je riječ o globalnom imperiju pod vodstvom jednom čovjeka. A taj čovjek, usprkos brojnim dokazima, odlučio je ignorirati kritičare diljem svijeta i, umjesto da počne razmišljati o radikalnim promjenama, svoje zaposlenike uvjerava kako će se oglašivači koji bojkotiraju Fejs brzo vratiti te da će nastaviti business as usual.

Društvene mreže ogledalo našeg društva

No problem je što sve više ljudi, organizacija i kompanija ne želi da se sve vrati na staro te je bojkot oglašavanja poruka da Zuckerberg treba nešto mijenjati – brzo i radikalno. Cadwalladr podsjeća kako dosad niti jedna agencija, regulatorno ili državno tijelo nije uspjelo riješiti probleme s Facebookom te čak i kada im je FTC odredio tešku kaznu zbog Cambridge Analytice, dionice kompanije nakon toga brzo su počele rasti. Komentirala je i nedavnu izjavu bivšeg zamjenika britanskog premijera Nicka Clegga, koji je rekao da da platforme poput Facebooka ogledalo našeg društva. Ona smatra kako Facebook nije ogledalo, već oružje, i to ne bilo kakvo, već nuklearno oružje jer ne podliježe kontroli ni zakonima.

Nakon Cambridge Analytice Facebook je ipak uveo neke promjene vezane za povećanje privatnosti i bolje upravljanje sadržajem na svojoj mreži, a bit će zanimljivo vidjeti hoće li, nakon sve većih kritika i bojkota oglašavanja, “veliki vođa Fejsa” ipak uložiti dodatne napore kako bi uveo red na svoju mrežu i pokušao riješiti probleme s neprikladnim sadržajem poput govora mržnje, rasizma, zlostavljanja i slično, piše zimo.dnevnik.hr.

Komentari