Stručnjaci tvrde da nam je u trenutku kupnje mozak na razini pećinskog čovjeka!

Pixabay

Iako do Božića treba proći još tri mjeseca, trgovački centri su već na veliko u pripremi s ponudom čokoladnih djedica, kuglica, lampica i jelki, i u to ne treba sumnjati.

Prve “udare” božićnim pjesmama možemo očekivati već koncem rujna, jer treba imati na umu da se “Zvončići“ i “All i wont for Christmas is you“ iz godine u godinu pojavljuju sve prije, te tako Mariah Carey iznova oživljava svoju slavu.

No, neuromarketinški stručnjaci slavu ove pjevačice iz pepela dižu samo usputno. Njihov je primarni cilj raznježiti nas, te emotivno pripremiti naš mozak na nesvjesno otvaranje novčanika i kupnju svega što ima veze sa Božićem – čak i ako nam to uopće ne treba.

Ova struka već je dokazala da kupac nad svojom potrošnjom nema pretjeranu kontrolu, pri čemu razum nadvladavaju različiti osjećaji: tuga, sreća, suosjećanje… Istovremeno, proizvođači i ponuđači različitih proizvoda koji sve više angažiraju neuromarketinške stručnjake, više su nego svjesni na koji će način pristupiti potencijalnom kupcu.

U trenutku kupnje, na razini smo pećinskog čovjeka

Teško je vjerovati, no dokazano je kako je mozak prosječnog kupca u trenutku kupovine na razini pećinskog čovjeka, pri čemu se vodi samo primarnim nagonima, a za razum tu nema pretjeranog mjesta, već samo isključivo zadovoljavanje primarnih potreba. Stručnjaci su toga svjesni, pa iako to ne zvuči lijepo, proizvođačima savjetuju da kupcu pristupaju kao čovjeku iz kamenog doba:

“Imajte na umu da se obraćate pećinskom mozgu koji neće imati strpljenja dočekati kraj reklame i njenu konačnu poruku. Onoga trenutka kada mozak treba uključiti razmišljanje kao bi shvatio poruku, šanse da dobijete bitku sa kupcima se smanjuju“, njihova je tvrdnja.

Upravo zato, reklame novog doba nastoje u što kraćem vremenu pokazati svoju bit.

Iskorištavanje ‘starog mozga’

Neuromarketinški stručnjaci dokazali su da “stari mozak“, dakle onaj koji nam se aktivira u trenutku kupnje, najučinkovitije prima jednostavne informacije, pa se prema kupcima na taj način sve više i ophodi.

“Ostat će im manje energije za ostale dijelove mozga koji bi ih odvratili od kupovine“, tvrde iz ove branše.

Također, dokazano je da “stari mozak“ odlično reagira na vizualne podražaje.

Dokaz tome su uspješno prodani proizvodi koji se reklamiraju na način “prije” i “poslije”, pri čemu su fotografije koje pokazuju naše stanje “prije korištenja” proizvoda crno-bijele, dok su fotografije “poslije” – uvijek u boji, piše Dnevno.

Komentari