Konzumirate li namirnice s visokim udjelom proteina?

Hrana sa visokim postotkom proteinima pomaže u očuvanju zdravlja, a nužna je za izgradnju tkiva, a posebno mišića.

Proteini su velike biomolekule građene od aminokiselina koje sudjeluju u osnovnim životnim procesima.

Međutim, važno je napomenuti da iako proteinska prehrana može imati višestruke zdravstvene koristi, uvijek je dobro imati uravnoteženu ishranu koja uključuje i vitamine i hranjive sastojake koji su neophodni za vaše tijelo, piše N1.

Proteini su veoma važni u ishrani, točnije, jedna su od osnovnih grupa namirnica koje bi trebali jesti. Za ljudsku upotrebu u preshrani su najčešće životinjskog ili biljnog porijekla. Za upotrebu u medicini se koriste i proteini koji se dobiju pomoću mikroorganizama.


Namirnica bogate proteinima bi trebalo uključiti u ishranu i da biste duže bili siti i da biste izgubili kilograme.

Jaja

Jaja su među najnutritivnijim namirnicama na svijetu. Zbog toga ne iznenađuje što su zaista jedan od najboljih izvora prirodnih proteina. Osim toga, puna su vitamina, minerala, zdravih masnoća i antioksidansa.

Obogatit će vaše tijelo vitaminima A, E, B5, B12, kao i željezom, jodom i fosforom. Mogu se jesti u raznim oblicima za doručak. Izvrsni su za skidanje kilograma, a i ubrzavaju metabolizam.

Proteine možete pronaći u cijelim jajima, ali uglavnom bjelanjak sadrži čiste proteine. Jedno veće jaje sadrži do šest grama proteina. Jedini nedostatak jaja je taj što nisu pogodna za osobe koje su na ista alergični ili su vegani.

Plodovi mora

Tuna, losos, škampi i rakovi bogati su proteinima i kalijem. Masna riba poput lososa sadrži omega-3 masne kiseline koje imaju nevjerojatne zdravstvene prednosti i veoma su hranjive.

Losos je riba s visokim sadržajem zdravih masnoća što znači da je pun zdravih omega-3 masnih kiselina. Takođe, izvrstan je izvor proteina, što u kombinaciji sa masnoćama, uzrokuje veći osjećaj sitosti.

Škampi su također izvrstan izvor zdravih masnoća, vitamina, minerala i posebni su zbog svog izuzetnog okusa. Možete ih koristiti za pripremu ukusne tjestenine, salata i namaza. Međutim, njihov jedini nedostatak je slaba dostupnost i visoka cijena.

Tuna, poput svih vrsta ribe, ima nizak sadržaj masnoća i kalorija, ali je bogat izvor proteina. Također, odličan je izvor omega-3 masnih kiselina koje jačaju zdravlje srca i mozga.

Meso

Meso je izvrstan izvor proteina. Možete jesti meso poput govedine, svinjetine, piletine i puretine. Izvrsni su za izgradnju mišića, jačanje imuniteta i energije u vašem tijelu. Također, pomažu u sagorijevanju kalorija i čine vas sitima.

Govedina nudi zaista veliku količinu proteina po porciji. Međutim, postoji razlika u tome koju vrstu govedine jedete. Čista govedina ima više proteina. Osim toga, sadrži i željezo, kao i vitamin B12.

Pileća prsa su jedna od najpopularnijih životinjskih namirnica bogatih proteinima. Preporučuje se da ih jedete bez kožice jer sadrže manje kalorija. Svega 100 grama pilećih prsa sadrži čak 31 gram proteina.

Soja

Soja je još jedan protein na bazi biljke koji se može jesti u raznim oblicima. Savršena je za vegetarijance koji traže proteinsku hranu koju bi jeli. Soja potiče mršavljenje i ima nekoliko zdravstvenih blagodati, piše Pink Villa.

Proteini se, zajedno sa ugljikohidratima i masnoćama, klasificiraju kao makronutrijenti i važan su dio svake stanice u tijelu.

Primarna uloga je stvaranje i obnavljanje oštećenih tkiva, ali i proizvodnja enzima, hormona i ostalih kemikalija u tijelu. Zbog toga je zaista važno obnavljati ih nakon bilo kakvog fizičkog opterećenja kada se zalihe proteina u tijelu smanje.

Komentari