‘Jako lijepo’ nova je krilatica za turističku kampanju Kazahstana, a i odgovor na Boratov film

profimedia

Zamjenik predsjednika kazahstanskog turizma Kairat Saduakassova rekao je da fraza koju je popularizirao lik Sache Barona Cohena, na ‘kratak, nezaboravan način’ sažima golemi turistički potencijal nacije Kazahstan, matične države izmišljenog Borata Sagdiyeva. Usvojio je drsku, boratovu krilaticu “Jako lijepo!” za novu turističku kampanju.

U nedavno objavljenom Boratovom filmu, izmišljeni novinar prikazuje svoju domovinu kao mizogin, homofob i antisemit, kao što je to činio u originalu Borata. U prvom dijelu Borat, kojeg je glumio Sacha Baron Cohen, brinuo se da će biti pogubljen ako film ne uspije.

Verzija kazahstanske himne prvog filma započinje riječima: “Kazahstanska najveća zemlja na svijetu, sve ostale zemlje vode djevojčice.”, dok prava himna započinje riječima “Nebo zlatnog sunca, stepa zlatnog sjemena”.

Unatoč ovim manje laskavim prikazima, Kairat Saduakassova, zamjenik predsjednika kazahstanskog turizma, rekao je u izjavi za Huffington Post da usvajanje Boratove krilatice u kampanji “nudi savršen opis ogromnog turističkog potencijala Kazahstana na kratak, nezaboravan način”.



“Kazahstanska priroda je vrlo lijepa, hrana je jako dobra i građani Kazahstana su dobri, unatoč Boratovim šalama u kojima se Kazahstan ne prikazuje na najbolji način. Željeli bismo da svi dođu iskusiti Kazahstan za sebe posjetom naše zemlje u 2021. godini kako bi mogli vidjeti da je Boratova domovina ljepša nego što su možda čuli”, rekao je.

Oglasi prikazuju turiste kako planinare sa selfie štapićem, piju fermentirano konjsko mlijeko, Čude se arhitekturi i poziraju za fotografije s Kazahstancima u tradicionalnoj odjeći. A to je sve “jako lijepo!”.

Ideja za kampanju potekla je od Amerikanca Dennisa Keena, koji je posjetio zemlju na srednjoškolskoj razmjeni, a zatim je studirao kod kazahstanskog profesora na Sveučilištu Stanford, izvijestio je New York Times. On i prijatelj prenijeli su ideju kazahstanskoj turističkoj zajednici i “odmah” dobili zeleno svjetlo za izradu oglasa.

Odgovor koji su dobili je suprotan reakciji nacije na izvorni film o Boratu. Nakon njegovog puštanja 2006.godine, Kazahstanska Vlada je stavila oglase u američke novine osporavajući neke tvrdnje filma i predstavljajući zemlju kao modernu, stabilnu i okrenutu prema van. Predsjednik Nursultan Nazarbajev se nasmijao kad su ga pitali o filmu tijekom posjeta Velikoj Britaniji: “Sama činjenica da ste postavili to pitanje znači da trebate naučiti više i doći u Kazahstan de se uvjerite sami kakva je zbilja situacija u Kazahstanu”, piše The Guardian.

Komentari