Evo što konzumirati za dobar san, a što izbjegavati

Začinjena hrana, kofein i alkohol neke su namjernice koje bi trebalo izbjegavati prije spavanja jer mogu izazvati nesanicu ili probleme sa spavanjem. No, neke vrste hrane dobro je konzumirati upravo prije spavanja.

1. Banana

Iako se obično smatraju hranom koja potiče energiju, banane su bogate magnezijem koji opušta mišiće, a sadrže i serotonin i melatonin koji potiču san.

2. Bademi

Poznati kao izvrstan izvor zdravih masnoća, bademi se također puni triptofana i magnezija koji pomažu u smanjivanju funkcije mišića i živaca uz istodobno održavanje srčanog ritma.

3. Med

Samo jedna žličica meda dovoljna je da stimulira otpuštanje melatonina u mozgu i ugasi oksin, koji nas održava budnim, što vam pomaže da se smirite.

4. Žitarice

Osim što je to još jedna hrana bogata vitaminima, mineralima i aminokiselinama koja potiče melatonin koji potiče spavanje, žitarice potiču proizvodnju inzulina i prirodno podiže šećer u krvi.

5. Puretina

Puretina je jedan od najpoznatijih izvora triptofana. Također je i velik izvor bjelančevina i zbog nje ćete se osjećati siti pa se nećete tijekom noći buditi gladni.

ŠTO IZBJEGAVATI?

Ovo je hrana koju je dobro konzumirati prije spavanja, no postoje i neke stvari koje definitivno treba izbjegavati prije odlaska u krevet.

1. Alkohol

Iako vam jedna čaša vina ili nekog drugog alkoholnog pića može pomoći da zadrijemate, alkohol vas zapravo sprječava da utonete u duboki san.

2. Sir

Jeste li ikad čuli da ljudi kažu da imaju čudne snove nakon što pojedu puno sira? Tvrdi sir sadrži visoke razine aminokiselinskog tiramina zbog čega se mozak osjeća opreznije i budnije.

3. Začinjena hrana

Osim probavnih smetnji, chilli paprike sadrže kapsaicin koji otežava reguliranje temperature što narušava miran san.

4. Masna hrana

Masna hrana se teško probavlja i može uzrokovati žgaravicu, a ova vrsta hrane može mogu poremetiti i cirkadijski ritam.

5. Kava

Ovo je možda očito. Kofein definitivno treba izbjegavati prije spavanja jer ostaje dugo u sustavu, a učinke kofeina možete osjećati i satima nakon konzumacije, piše Independent.

Komentari