PHOTODAYS U ROVINJU: Od nedostižnog šarma stare dame do suvremenih trendova

Photodays u Rovinju (Foto: Dejan Štifanić)

Nakon dvije godine pauze, odnosno online izdanja zbog pandemija koronavirusa, ove su godine Photodaysi, koji su došli do svog 15. izdanja, održani uživo, uz niz izložbi, programa, manifestacija i u vrlo dobrom raspoloženju. Ljubitelji fotografija iz raznih krajeva jedva su čekali susret uživo, razmjenu iskustva, vidjeti kako sve to izgleda uživo, prenosi Glas Istre.

Počelo je izložbom finalista ovogodišnjeg izdanja, gdje je publika pristigla iz raznih krajeva mogla pogledati radove nominiranih autora u šest kategorija: arhitektura, pejzaž, dokumentarna, moda, portret, tijelo/akt.

Festival je to koji slavi fotografiju uz brojne izložbe i različite sadržaje, da bi svatko od posjetitelja pronašao neki svoj format pogleda na izložene radove i aktivnosti. Zahvaljujući glavnom pokrovitelju festivala, Turističkoj zajednici grada Rovinja, svi su sadržaji festivala besplatni, kao i radionice, predavanja i prezentacije, kojih ove godine nije nedostajalo.

– Nevjerojatno mi je drago da sam došao ovdje, dobitnik sam trećeg mjesta u kategoriji tijelo, odnosno akt, i mislim da je ova manifestacija sjajna. Podsjeća me na Trieste Photo Days, drago mi je da ću upoznati kolege fotografe, a to je izvrsna prilika za rad, suradnju, druženje. Inače sam amaterski fotograf, no cijeli život sam u tome, kazao nam je fotograf Adriano Cascio iz Italije.



Denis Rendić, direktor Photodaysa otvarajući manifestaciju istaknuo je da festival ima za cilj okupljati struku pa sve do svih ljubitelja fotografije.

– Nakon dvije godine online, opet smo svi zajedno ovdje uživo, a posebno mi je drago što manifestaciju otvaramo “Velikom izložbom finalista”, potom u CVU “Batana” izložbom Zuzane Pustaiove “One Day Every Day”, u Zajednici Talijana postavom “In Search of Beauty”, a u lobbyju Grand Park hotela Rovinj imamo izložbu “Velikani hrvatske fotografije 50-ih”, što je također nešto posebno. Žiri nije imao lagan posao, jer su autori za ovo izdanje poslali zbilja sjajne fotografije, kazao je Redić.

Rovinjski dogradonačelnik David Modrušan izrazio je svoje zadovoljstvo održavanjem ovogodišnjeg izdanja, kao i kustosica ove izložbe Sabina Salamon, ističući visoku kvalitetu izložbenih, kao i pristiglih radova.

Pobjednici ovogodišnjeg natječaja Rovinj Photodays 2022 su, podsjetimo: Alessio Paduano u kategoriji Akt/Tijelo, Domagoj Burilović u kategoriji Arhitektura, Francesco Rucci i Francesco Marinelli (Dokumentarna), Rebeka Legović u kategoriji Moda, Pietro Milenotti u kategoriji Pejzaž, te Katarina Marković u kategoriji Portret.

Žiri je ove godine djelovao u sastavu: Dejan Sluga, direktor programa Centra za suvremenu fotografiju Photon – predsjednik žirija (Slovenija) Una Popović, viša kustosica Zbirke fotografije, filma, videa i digitalnih medija iz MSU-a Beograd, Stefania Rossl, fotografkinja i direktorica OMNEFest-a (Italija), Sabina Salamon, viša kustosica MMSU Rijeka, Hrvoje Slovenc, fotograf (SAD) i Massimo Sordi, fotograf i direktor OMNEFesta-a (Italija).

Treba istaknuti da je ove godine bilo prijavljeno 2.700 fotografija autora iz 12 zemalja svijeta.

Samim pogledom na radove bila je zorna njihova visoka kvaliteta, kao i raznolikost u pristupu temama, a publika je s velikim zanimanjem razgledavala postav.

U CVU Batana izložbom “One day every day” autorica Zuzana Pustaiova bavi se utjecajem stereotipa, obrazaca ponašanja i igranje uloga na ljudsko postojanje u današnjem svijetu.

Posebno je sugestivna bila izložba u lobbyju Grand Park hotela Rovinj “Velikani hrvatske fotografije 50-ih”, s radovima velike vrijednosti.

– Fotografije hrvatskog Jadrana iz pedesetih godina prošloga stoljeća još uvijek čuvaju nedosežan šarm stare dame! Jednostavno stoga što su to slike nostalgične ljepote, slike potrage za mediteranskim identitetom i izgubljenim vremenom (koje se pretvorilo u mit), slike što otvaraju put u imaginativni život prije 60 godina. To su slike kreativnoga dijaloga s onim čega više nema, a ipak postoji. Stilisti njihove crno-bijele elegancije slijedili su, na jednoj strani, duh globalnoga trenda legendarne svjetske izložbe “Čovjekova obitelj” (1955.), a na drugoj strani, ništa manje legendarne agencije “Magnum”, zajedno s duhom tjednika “Paris Match” i “Life”, zapisao je za ovu izložbu A. Seferović.

I zbilja, fotografije ovdje izložene odišu posebnim šarmom, kazujući zanimljive i osebujne priče.

 

Komentari