Sedak o sukobu premijera i vlasnika riječkog kafića: Postavlja se pitanje je li idući korak da imamo kafiće za HDZ-ovce i ne-HDZ-ovce?

Privatni album

Premijer i predsjednik HDZ-a Andrej Plenković u ponedjeljak se osvrnuo na slučaj riječkoga kafića ‘Tri majmuna’, izjavivši da je objava vlasnika tog kafića rasistička te da je riječ o diskriminaciji na korak do fašizma.

Podsjetimo, vlasnik ‘Tri majmuna’ je  zamolio sve koji imaju nekakve veze s HDZ-om da ne dolaze u njihov ugostiteljski objekt zbog, kako piše u Facebook objavi, poniženja koje su doživjeli od te stranke. O komunikaciji premijera i primjerenosti njegove reakcije na objavu ugostitelja razgovarali smo s komunikologom Kristijanom Sedakom.

“Pitao sam se zašto premijer to komentira tri dana nakon, pa mi je prvo palo na pamet da se radi o skretanju pozornosti s nečega. S druge strane davao je tu izjavu ispred HDZ-a, dakle u ulozi predsjednika HDZ-a, vjerojatno je s novinarima do tada komunicirao većinom u ulozi premijera. Vjerujem i da odvaja te dvije uloge, pa da je i to razlog”, kaže Sedak i dodaje.


“Osim toga, mislim da je definitivno potrebna reakcija. Je li baš takva? Nisam siguran. Ali ako ne reagira na ovako nešto, postavlja se pitanje je li idući korak da imamo kafiće za HDZ-ovce i ne-HDZ-ovce? Kad sam prvo vidio objavu u meni se probudio nekakav dišpet da se ja učlanim u HDZ pa da se mogu identificirati kad ulazim u kafić, rado bi da mi doista zabrane ulaz”, rekao je Sedak.

‘Vlasnik je napravio jedan logičan marketinški trik’

Na konstataciju da vlasnik nije zabranio ulaz ‘HDZ-ovcima’, već je izrazio nezadovoljstvo vladavinom HDZ-a, pa su i iz tog razloga članovi i simpatizeri vladajuće stranke nepoželjni, Sedak tvrdi da je pitanje zašto je on u Rijeci toliko nezadovoljan vladavinom HDZ-a, a nije nezadovoljan s upravom 3. Maja koja redovito pije kave u tom kafiću?!

“Odluke Uprave 3. Maja su sigurno više utjecale na stanje u Rijeci nego odluke HDZ-a i Vlade. Mislim da je napravio jedan logičan marketinški trik. Ja recimo nisam znao za ‘Tri majmuna’, sad kad sam saznao za njih, rado ću otići tamo popiti kavu, da vidim kakva im je kava. Ako je kava dobra kao i marketing, vjerujem da ću biti zadovoljan. S druge strane marketing poznaje nekakva moralna etička načela i mislim da nije dobro na ovakav način razgovarati. Premijer je tu pretjerao uspoređujući to s fašizmom. U pravu je kada kaže kako to jako nezgodno zvuči, da stavimo bilo koji drugi subjekt osim HDZ-a u tu rečenicu, mislim da će to doista biti čak i rasizam, nacionalizam i šovinizam”, tvrdi Sedak.

´Uspoređujući ovakvu bedastoću koju je napravio vlasnik ´Tri majmuna´ s fašizmom, devalvira strahote fašizma´

Ipak, Sedak smatra da u ovom slučaju nije riječ o fašizmu i da je ta izjava premijera pretjerana.

“To je više, ovo što je rekao u drugom dijelu svoje izjave, nekakva ljudska glupost i primitivizam. To bi možda trebalo tim riječima nazvati. Možda malo pretjerano, ali je tako dao malo na važnosti jer se tri dana nije adekvatno reagiralo. S druge strane uspoređujući ovakvu bedastoću koju je napravio vlasnik ´Tri majmuna´ s fašizmom, devalvira strahote fašizma tako da mislim da nije primjereno reagirao. Mislim da je pretjerao, ali opet razumijem i njega jer je ovo vrlo neugodno. Politička borba i platforma za razmjenu političkih ideja bi trebala biti malo drugačija, ne bi se trebalo tako razgovarati, odnosno izbor riječi je bio pretjeran”, zaključio je Kristijan Sedak.

Komentari