POTIHO DIZANJE CIJENA PREHRAMBENIH PROIZVODA Inflacija na ‘mala vrata’ ulazi u kućanstva i dodatno otežava kućne proračune

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Iako je turistička sezona još uvijek u tijeku, a potrošnja poprilična – o čemu svjedoče statistički podaci Porezne uprave s početka kolovoza kada je u svim djelatnostima iz sustava fiskalizacije vrijednost fiskaliziranih računa povećana za 32 posto u odnosu na usporedivi tjedan 2020. godine, te za 11 posto u odnosu na isto razdoblje 2019. godine – čini se da do kraja godine nećemo izbjeći inflaciju. Točnije, ako promatramo statističke podatke vidljivo je da je inflacija već “među nama”.

Naime, prema podacima Državnog zavoda za statistiku (DZS), u Hrvatskoj su potrošačke cijene u srpnju porasle 2,8 posto na godišnjoj razini, što je najviša stopa inflacije još od travnja 2013. godine.

Promatrajući cijene dobara i usluga za osobnu potrošnju u srpnju ove u odnosu na srpanj prošle godine vidljivo je kako su one u prosjeku bile više za 2,8 posto.

U medijima se već neko vrijeme najavljuje poskupljenje hrane u jesen. Zanimalo nas je što o tome misle u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HUZP) s obzirom na ionako tešku ekonomsku situaciju naših sugrađana pomiješanu s još jednom gospodarskom, ali i koronakrizom.



Iz HUZP-a je za portal Otvoreno odgovorio Tomislav Lončar, tajnik udruge koji je rekao kako je “njihovo mišljenje da cijene svakodnevno rastu zbog toga što se na taj način lagano pripremamo na prijelaz s kune na euro”.

“Iz kojeg razloga bi trebalo ulje poskupiti na 15 kuna, ako sirovine nisu poskupjele ili bilo što drugo”, upitao se Lončar.

‘Trgovci i proizvođači žele ekstra profit’, smatra Lončar

On smatra kako trgovci i proizvođači žele ostvariti ekstra profit.

“Mi potrošači uvijek ističemo da zašto treba kupovati ulje po 15 ili 16 kuna kada se može kupiti u pojedinim trgovinama po devet kuna, a inspekcija tvrdi da je jednako kvalitetno i ima standarde ulja koje je skuplje. Kupujući u drugim trgovinama jeftinije ulje kaznit ćemo  trgovce da ne kupujemo kod njih proizvode kojima je cijena preko noći porasla”, naglasio je tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača (HUZP).

No, to je prema njegovim riječima problem jer, kako je istaknuo, “naši potrošači barem za sada nemaju još tu svijest da ako tijesto poveća cijenu za 2 centa tada se napravi masovan bojkot kupovine tijesta”. “Mi to ne radimo, već samo mrmljamo i plaćamo to skuplje tijesto”, rekao je Lončar.

Na upit što misle u HUZP-u o tome što se može učiniti da cijene osnovnih prehrambenih proizvoda ne poskupe jer će to dodatno otežati, ionako već tešku ekonomsku situaciju stanovnika Hrvatske, Lončar je odgovorio kako se oni u udruzi “nadaju da ekonomsku politiku vodi hrvatska Vlada te da će Vlada nešto poduzeti u suradnji s ministrom financija”.

‘Ministar i sam zna da su cijene povećane, ako ne zna onda ne treba biti ministar’, ističe Lončar

Zanimalo nas je i jesu li se predstavnici Udruge koja bi trebali štititi interese potrošača već sastali (ili to namjeravaju učiniti) s ministrom financija Zdravkom Marićem i upozorili ga na poskupljenja, tajnik udruge je odgovorio da “zašto mislimo da bi ih ministar primio na razgovor i što da mu kažu?”

Lončar je pojasnio kako “ministar i sam zna da su cijene povećane, a ako ne zna tada ne bi trebao biti ministar financija”.

“Što će on poduzeti, nažalost, mi ne znamo”, zaključio je tajnik HUZP-a.

Moramo priznati da smo ostali pomalo zatečeni tim odgovorom jer bi HUZP trebala biti udruga koja se bori za zaštitu potrošača i ostvarivanje njihovih potrošačkih prava koja se, u ovom slučaju odnose na povećanje cijena artikala uglavnom prehrambenih proizvoda. Stoga ne vidimo razloga zašto ih ministar Marić ne bi primio na razgovor i saslušao njihove argumentirane prijedloge. Pa nije on Babaroga! I ministar financija je u konačnici – potrošač.

Komentari