Smije li se puštati Škorina pjesma ‘Sude mi’ za vrijeme izborne šutnje? Evo što kaže DIP

Tonci Plazibat / CROPIX

S obzirom na neobično puno estradnih zvijezda na ovim izborima postavilo se logično pitanje – hoće li se kršenjem izborne šutnje smatrati izvođenje glazbenih uradaka Miroslava Škore, Mile Kekina, Mladena Grdovića, ili možda neki nastup brojnih komičara i glumaca koji su također na listama za Sabor.

Detaljnije, pjesma “Sude mi” Miroslava Škore glavna je pjesma u predizbornom spotu Domovinskog pokreta pa bi eventualno puštanje iste u kafićima tijekom izborne šutnje moglo, u najmanju ruku, biti zbunjujuće. Evo što su odgovorili iz Državnog izbornog povjerenstva:

“Vezano na puštanje pjesama kandidata u vrijeme izborne šutnje napominjemo da bi u vrijeme izborne šutnje trebalo izbjegavati puštanje pjesama kandidata u javnom medijskom prostoru ili na društvenim mrežama ili na javnim mjestima”.

Dodali su i sljedeće: “U pogledu mogućnosti da kandidat na izborima zastupnika u Hrvatski sabor koji je ujedno pjevač/glumac/komičar koji ima ugovornu obvezu nastupa na koncertu, u kazalištu i slično na dan izborne šutnje, smatramo da nema zapreke da osoba koja je kandidat na navedenim izborima za vrijeme trajanja izborne šutnje izvršava svoje ranije preuzete ugovorne obveze.”



Ipak, napominju da navedena osoba/kandidat na izborima ne smije tijekom održavanja nastupa ni na koji način istupati suprotno zabrani propisanoj zakonom (primjerice ne smije iznositi svoja politička stajališta, svoj program, odnosno program liste na kojoj je predložen, poticati birače da glasuju za njega, dijeliti promidžbeni materijal i sl.

“Svako postupanje tijekom trajanja nastupa od strane osobe/kandidata i drugih sudionika nastupa koje bi bilo suprotno zakonskoj zabrani predstavljalo bi grubo kršenje odredbi Zakona o izbornoj šutnji”, napomenuli su.

Pojednostavljeno, kandidati mogu nastupati na koncertu ili nekog drugoj priredbi, ali se u tom trenutku ne smiju baviti politikom. Što se tiče Škorine “Sude mi”, trebalo bi se suzdržati od puštanja u kafićima ili u medijskom prostoru i javnom prostoru, uključujući i društvene mreže, piše Dnevno.

Komentari