TeenBiz: Moderne kompanije izuzetno su svjesne promjene razmišljanja mladih

teenbiz

Sve edukacije, sva pripravništva, prakse koje mladi mogu poduzeti prije samog zapošljavanja, izravan su ulog u povećanje njihove zapošljivosti. Benefiti su zaista višestruki.

Mlada osoba koja je već odradila praksu ili pripravništvo kod određenog poslodavca, već je ostvarila značajan inicijalni kontakt i ulazi u krug potencijalnih kandidata kada se otvore neka nova radna mjesta kod tog poslodavca. Sve što mladi mogu napraviti, svaka prilika koju mogu za sebe naći i dobiti u smislu educiranja i razvoja uz formalno obrazovanje, sasvim sigurno će im izuzetno dobro doći kad dođe do trenutka aktivnog ulaska na tržište rada, istaknula je za poslovniFM Tina Gjuriš, HR Business partner u Nestle Adriaticu.

U emisiji TeenBiz 3u1 razgovora, uz Gjuriš je s voditeljicom Marinom Jurić, razgovarala i Leonarda Vince, koja je nakon završetka Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta, u potrazi za poslom.


Većina milenijalaca i generacija Z zapravo više se fokusira i stavlja kriterij pri odabiru tvrtke kako će se osjećati, kako firma funkcionira, da li je fokusirana na održivi razvoj, na društveno odgovorno ponašanje i više cijene takve kriterije nego novac i kako će se oni osjećati, ocjenjuje Vince.

“Nestle se kao kompanija izuzetno okrećeme upravo održivosti, kako poslovanja tako i pozitivnog utjecaja na okoliš i izuzetno smo zainteresirani za maksimalnu prilagodbu organizacije svim novim aspektima koji su mladima bitni kod odabira budućih poslodavaca, naglašava Gjuriš. To su različliti programi edukacija i podrške usavršavanju mladih kako bi oni povećali svoju zapošljivost i na što lakši način zapravo došli do tih svojih poželjnih poslodavaca, bila to tvrtka Nestle ili bilo koji drugi poslodavac koji se danas nalazi na tržištu rada. Jedan od programa koji su nam trenutno u glavnom fokusu, kao podrška zapošljavanju mladih je Nestle Summer’s Cool, kojeg planiramo provesti drugi put ove godine tijekom ljetnih mjeseci”, pojašnjava Gjuriš.

Radi se o besplatnoj trotjednoj online edukaciji iz različitih područja poslovanja, ali i razvoja socijalnih i drugih vještina važnih na tržištu rada. Namijenjen je svim studentima završnih godina i diplomcima. Zbog pozitivnih lanjskih reakcija, ove godine je planiran znatno veći broj sudionika, do 60 studenata. Jedini preduvjet za sudjelovanje je dobro poznavanje engleskog jezika, tako da nam se mladi mogu pridružiti svi koji se osjećaju spremni za to i koji su zainteresirani za jedno izuzetno sadržajno bogato trotjedno druženje. Prijava je moguća kroz portal Moj posao, ali i na Nestle web stranici, nestle.hr kao i preko Nestle LinkedIn i Facebook stranice.

Po završetku magisterija vratila sam iz Rima u Hrvatsku i počela tražiti posao. Naletjela sam na Nestlé Summer’s Cool program, odlučila se prijaviti i svakome bi to preporučila, istaknula je Leonarda. Kao razlog posebno navodi otvorene razgovore s managerima, uvid u njihova osobna iskustva, savjete, priče. Imali smo prilike ući u svaki odjel, upoznati regionalne menadžere i CEO jugoistočne Europe. Bilo je to tri tjedna svakodnevnog interaktivnog i intenzivnog učenja. Stvarno smo naučili kako biti agilan član tima, što će nam kasnije sigurno dobro rezultirati u budućnosti u sljedećim poslovima, smatra Vince.

Upravo jedan od glavnih fokusa i dobrobiti programa koji se pokušava dati studentima je taj aspekt međunarodnog okruženja koji multinacionalna kompanija kao što je Nestle može dati u sklopu svog jugoistočnog tržišta. To znači da u programu sudjeluju studenti zapravo iz pet zemalja: Hrvatska, Srbija, Bosna i Hercegovina, Rumunjska i Bugarska i tu se razvija timski rad, što im u budućnosti daje komparativnu prednost, dodala je Gjuriš.

Meni je to iskustvo puno pomoglo u traženju posla te posebno u procesu intervjua i prijava za posao, budući sam imala iskustvo vođenja međunarodnog tima. Evo danas se mogu pohvaliti da sam u zadnjem krugu intervjua za jednu veliku konzultantsku kompaniju. Upravo zbog te diverzifikacije i dodatne vrijednosti koju sam jedna od rijetkih imala iskočila sam iz grupe intervjuiranih kandidata za posao, s radošću je istaknula Vince.

Na upit voditeljice koliko će anketa o stavovima mladih i zapošljavanju dati nove poglede na tu zahtjevnu temu, Gjuriš odgovara kako je Nestle u travnju predstavio i pokrenuo prvu regionalnu anketu o stavovima i navikama mladih kada je riječ o poslu, a provodi se u svih pet zemalja. Teme koje su nam važne i koje želimo pokriti anketom su: kako se mladi snalaze sa edukacijom na daljinu i općenito prebacivanja većine aktivnosti u online; koji su im faktori najvažniji kod odabira budućeg poslodavca i općenito što im je važno u pogledu budućeg posla. Jedan od zanimljivih dijelova ankete su i pitanja o stavovima i važnosti ravnoteže privatnog i poslovnog života, kao i koliko je mladima važno da im budući poslodavac nudi mogućnost razvoja raznih vještina. Ujedno, želimo doznati koliko je mladim ljudima važno da kompanija u kojoj će se zaposliti brine o okolišu, ima pozitivan utjecaj na njega i eventualno potiče određene aktivnosti u tom smjeru te žele li mladi u njima aktivno sudjelovati.

Dvosmjerna komunikacija je ključ

Između sebe i poslodavca očekujem dvosmjernu komunikaciju. Voljela bih da kompanija u kojoj bih radila njeguje otvorenu komunikaciju, da ne njeguje kulturu straha nego “open door policy” i komunikaciju u kojoj smo svi ravnopravni. Isto tako očekujem neki balans između privatnog i poslovnog života s obzirom da sad živimo u nekom hibridnom svijetu odnosno u takvom smo načinu radu, odgovorila je odmah kao da ispunjava anketu Leonarda Vince.

Na upit što bi savjetovala mladima koji aktivno traže posao, Vince odgovara kako predlaže svim mladima da budu proaktivni, istražuju, kucaju na brojna vrata, pitaju i isprintaju par životopisa, koji će, kad budu u prilici, odmah predati HR-ovima kompanija. To je, kaže, taj neki moment kad je ključno da budete drugačiji, ostavite dobar dojam i vjerujem da ćete kasnije i biti pozvani na intervju.

Budućnost apsolutno donosi sve veći naglasak na kreativnim poslovima koji daju dodanu vrijednost, a sve manji naglasak na nekim repetativnim poslovima koje za nas može početi raditi i umjetna inteligencija. Ono što svakako gledamo da nastavimo je razvijati i unaprijeđivati postojeće programe, kazala je Gjuriš. Dodaje da je jedno od važnih usmjerenja naglasak na održivosti, na zelenim vještinama, na digitalnim vještinama. Mislim da je to budućnost i da već to će potvrditi i naša anketa, gdje leži interes mladih za budućnost.

Suglasivši se s Tinom, Leonarda VInce zaključuje kako je bitno imati i soft skills i hard skills te da bi neki treći dodatak mogli nazvati zelene vještine. Zato što je upravo to ono što je vaša dodatna vrijednost. Imajte oboje, imajte i praksu i ulažite u svoje vještine, upišite nekakav tečaj na kojem ćete moć poraditi na sebi i svom osobnom rastu, poručila je Vince.

Izravno se obratila i poslodavcima riječima: Poštovani poslodavci, mi milenijalci nismo čudna generacija, mi smo drugačija generacija. Dodala je još nekoliko poruka.

Želim poručiti mladima – Vrijeme je najdeficitarniji resurs, volim reći i da je vrijeme nova valuta. Zato pametno iskoristite svoje vrijeme najbolje moguće za svoju budućnost. Budite znatiželjni, proaktivni i uspjeh vam je zagarantiran.

Obrazovnom sustavu – Voljela bih vidjeti da se uvedu obilasci kompanijama da studenti imaju priliku upoznati industriju, da se pružaju prilike odrađivanja praksi uključujući i mentoriranje, i da se uključe više studije slučaja iz aktualnih poslovnih praksi.

Poslodavcima – Korporacije bi trebale biti spremne prihvatiti i jedinstvenost koju pružaju milenijalci. Nemojte imati ručnu kočnicu kada pričaju o potencijalima kompanije, slušajte njihove prijedloge i budite otvoreni novim idejama. Oni su informiraniji i brže i bolje osluškuju potrebe vaših klijenata. Sigurna sam da će donijeti velike rezultate, prenosi Poslovnifm.


Komentari